2014-05-04, 11:40
  #27409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
"om hur många år är du färdigtubildad om allt går vägen?"
Om man inte är helt stensäker på detta då?
2014-05-04, 12:41
  #27410
Medlem
Beeenjamins avatar
Lite olika begrepp på information om insiders.

Vad är skillnad mellan innehavsanmälan och köp när det gäller transaktion?


Exempel:
http://insynsok.fi.se/SearchPage.aspx?bolagid=814&reporttype=0&culture=s v-SE&fromdate=2013-05-04&tomdate=2014-05-04
2014-05-04, 13:23
  #27411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Lite olika begrepp på information om insiders.

Vad är skillnad mellan innehavsanmälan och köp när det gäller transaktion?


Exempel:
http://insynsok.fi.se/SearchPage.aspx?bolagid=814&reporttype=0&culture=s v-SE&fromdate=2013-05-04&tomdate=2014-05-04


Innehavsanmälan = Innehav av aktier och andra aktierelaterade finansiella instrument i bolaget, anmäls senast fem arbetsdagar efter insynsställning har uppkommit.

Köp/Försäljning = Förändringar i eget innehav, anmäls senast fem arbetsdagar efter förvärv eller avyttring av aktier eller andra finansiella instrument i bolaget eller efter att innehavet på annat sätt har ändrats.

Kan också gälla närstående till insynsperson.
2014-05-04, 13:29
  #27412
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Om man inte är helt stensäker på detta då?
Höfta. Det är mer statistik, de kommer inte jaga dig om du slutar tidigare / senare.
2014-05-04, 14:00
  #27413
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Om man inte är helt stensäker på detta då?
Den värsta som kan hända är att du inte får en förifylld blankett.
2014-05-04, 14:14
  #27414
Medlem
Hejsan, har precis börjat med aktier och var lite halvkorkad. Ligger på -3% avkastning efter runt en månad. Är det bara sitta still i båten och ligga kvar? Har sjukt dåligt tålamod.
2014-05-04, 14:59
  #27415
Medlem
CarlJohnsson50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohnsson50
"Sold out"
Dessa mini futures är tydligen "sold out", betyder detta att jag inte kan köpa dessa? Varför händer detta, om jag själv äger dessa och vill sälja vill jag inte att det ska bli sälj/köp-stop. Är detta "limit-up"/"limit-down" som jag hört talas om, alltså inte RBS fel?

http://markets.rbsbank.se/R%C3%A5varor/Socker-Mini-Long/NL0009534452
https://www.avanza.se/warranter/om-warranten.html/242838/minilong-sock-j

Kan någon förklara?
Kan någon svara på denna?
2014-05-04, 17:20
  #27416
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Den värsta som kan hända är att du inte får en förifylld blankett.

Yes, du har nästan rätt. Tid för studiernas avslutande är egentligen till för att CSN ska kunna uppfatta att du avser studera, men inte har mer studiemedel godkänt, so far. Så de skickar en blänkare om det.
Varför jag sa "nästan rätt" är för att de inte har förifyllda blanketter som skickas ut. Ansökan gör kund via csn.se och då kan det bli tal om att få hemskickat en ansökan man fyllt i på nätet.
2014-05-04, 18:23
  #27417
Medlem
hej... jag har precis börjat jobba på ett nystartat företag... detta företaget är ett AB och jag tror verkligen på det och är säker på att inom kort kommer vi bli väldigt stora... då vi är ensamma i norden med det vi håller på med... så min fråga är hur funkar det med att köpa aktier??? finns aktierna att köpa för ett företag som är nyare än 6 månader??? var köper man aktierna är det på banken eller??? mvh
2014-05-04, 18:30
  #27418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buch25
hej... jag har precis börjat jobba på ett nystartat företag... detta företaget är ett AB och jag tror verkligen på det och är säker på att inom kort kommer vi bli väldigt stora... då vi är ensamma i norden med det vi håller på med... så min fråga är hur funkar det med att köpa aktier??? finns aktierna att köpa för ett företag som är nyare än 6 månader??? var köper man aktierna är det på banken eller??? mvh

Det är högst troligt att bolaget är privatägt och således sker det ingen handel någonstans.
Du får fråga ägaren direkt om vederbörande vill sälja aktier till dig. Om du själv inte vet vem som äger bolaget bör din chef gör det, så prata med honom/henne.
2014-05-04, 18:36
  #27419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohnsson50
Kan någon svara på denna?

De får bara ge ut ett visst antal av denna produkt och när man når taket får man inte sälja fler.
Det händer lite då och då i de populäraste hävstångsinstrumenten. Det finns dock alltid köpkurser så att man kan sälja sitt innehav. Leta upp ett annat instrument med denna underliggande vara istället. Välj någon med hög likviditet.
2014-05-04, 20:21
  #27420
Medlem
Alltså har precis hittat en hemsida http://se.investing.com/
och kollar man tekniska analyser på tex företag så är det väldigt många som har STARKT köp.
HUr trovärdig är den här hemsidan och deras tekniska analyser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in