Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Dels så kallas det slumpartade kontroller, stickprov. Du är skyldig att spara dina lönespecar under flera år framöver, så det är inget konstigt begärt alls. Det är i princip det. Understiger din inkomst de kombinerade fribeloppen så har CSN ingen direkt pekpinne att något hänt. Och det är därför de frågar.
Okej, så om jag inte taxerar över 140'000 kommer de inte att kolla närmare förutom vid ett stickprov?
Följdfråga, om jag råkar tjäna mer än fribeloppet under ett halvår, kan jag sälja värdepapper med förlust för att på så sätt minska inkomsten?