2013-01-31, 20:37
Bannlyst
Är det avanza som gäller? har aldrig handlat med aktier.
2013-01-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fueleh
Är det avanza som gäller? har aldrig handlat med aktier.

Avanza är störst, Nordnet näst störst (av de 2 billiga alternativen). Jag handlar på Avanza som de flesta här.

Kolla upp Avanza mini om du vill ha lägsta möjliga avgifter. Nordnet har motsvarande men jag vet tyvärr inte vad det heter.

Du kan såklart handla med t.ex. swedbank, nordea eller danske bank också men då brukar kostnaderna för handeln vara nämnvärt mycket högre.
2013-01-31, 21:47
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Avanza är störst, Nordnet näst störst (av de 2 billiga alternativen). Jag handlar på Avanza som de flesta här.

Kolla upp Avanza mini om du vill ha lägsta möjliga avgifter. Nordnet har motsvarande men jag vet tyvärr inte vad det heter.

Du kan såklart handla med t.ex. swedbank, nordea eller danske bank också men då brukar kostnaderna för handeln vara nämnvärt mycket högre.
Aktieinvest ska ju inte heller glömmas, speciellt för de som vill handla många olika aktier för en mindre summa pengar.
2013-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Aktieinvest ska ju inte heller glömmas, speciellt för de som vill handla många olika aktier för en mindre summa pengar.

Men är inte det bara färdiga portföljer likt fonder?
2013-01-31, 22:02
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Gratis courtage om du är med i UA, det är rätt schyst om man vill ha spridning. Dock aldrig riktigt förstått hur det funkar exakt, om man själv får välja eller måste ta en "korg" som är förbestämd
2013-01-31, 22:11
Medlem
Citat:
.

Nordnet direkt har för mig att största skillnaden är / (var ?) att Nordnet direkt erbjöd stop loss.
2013-01-31, 22:19
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Men är inte det bara färdiga portföljer likt fonder?

Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Gratis courtage om du är med i UA, det är rätt schyst om man vill ha spridning. Dock aldrig riktigt förstått hur det funkar exakt, om man själv får välja eller måste ta en "korg" som är förbestämd

Man kan kompilera sig egen korg med passande aktier.

Info
http://aktieinvest.se/Default.aspx?ID=40
2013-01-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmstar
Man kan kompilera sig egen korg med passande aktier.

Info
http://aktieinvest.se/Default.aspx?ID=40

Ja det kan säkert vara något. Jag gillar dock det gamla klassiska, annars kommer man säkert till en gräns när det blir dags att "gå över" till det "vanliga".

Har man bara småpengar så köp 3 vettiga fonder istället .
2013-01-31, 23:13
Medlem
flashgrenades avatar
Har två frågor:

1.) Vad tror ni om att köra all in på SSAB (40-50 000)?

2.) Är frågor som t ex fråga 1.) tillåten i denna tråd, eller passar den bättre någon annan stans?
2013-01-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Har två frågor:

1.) Vad tror ni om att köra all in på SSAB (40-50 000)?

2.) Är frågor som t ex fråga 1.) tillåten i denna tråd, eller passar den bättre någon annan stans?

1. Dålig idé.
2. Tillåten är den väl, men det är en dum fråga. Ingen med vett kommer någonsin rekommendera en annan människa att gå all in på någon aktie som helst.
2013-01-31, 23:28
Medlem
dopemans avatar
Citat:

En fråga bara. Saknar Avanza mini fortfarande stop loss? För med Nordnet direkt (deras motsvarighet) ingår detta. Vad är fördelen med Avanza gentemot Nordnet?
2013-01-31, 23:32
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
1. Dålig idé.
2. Tillåten är den väl, men det är en dum fråga. Ingen med vett kommer någonsin rekommendera en annan människa att gå all in på någon aktie som helst.

Tack för svaret.

Är det en dum eller bra idé att investera i SSAB nu? (dock inte all in)
Senast redigerad av flashgrenade 2013-01-31 kl. 23:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in