Har en fråga som jag inte fått hjälp via csn.se utan tänkte först fråga er innan jag frågar CSN.
Nu är det så att jag har blivit antagen till fem (5) distanskurser. Två är via Lunds Universitet och tre är via Högskolan i Jönköping. Men när jag ska ansöka studiemedel för kurserna så kan jag endast välja en skola, är det så enkelt att jag behöver göra två ansökningar? Dvs en för kurserna från LU och en ansökan för kurserna hos jönköpings högskola?
Med tanke på att de inte hjälper än ens när man var helt arbetslös utan studier så tvivlar jag på att de kommer hjälpa en nu när man har studier.
För att jag inte insåg det förren det var alldeles för sent
Man kan faktiskt fixa jobb på egen hand utan att behöva blanda in arbetsförnedringen, det har jag själv gjort och säkrade min inkomst den här sommaren.
Man kan faktiskt fixa jobb på egen hand utan att behöva blanda in arbetsförnedringen, det har jag själv gjort och säkrade min inkomst den här sommaren.
Just därför jag undrade varför man skulle gå till AF.
Har sommarjobbat denna sommar. Men deltid inom vården ger inte många tusenlappar
Nu är det så att jag inte riktigt vet vad jag skall göra. Jag är antagen till 45 poäng (30+7,5+7,5 vilket står på "ansök om studiemedel" under "studietid och omfattning"). Jag har tackat ja till 37,5 (30+7,5) poäng och skall nu fylla i detta. 7,5-poängaren är på 50 % och 30-poängaren är på 100 %, och de pågår mellan olika datum. Ska jag ändå fylla i båda i ett fält på totalt 37,5 poäng eller skall man dela upp dem i två fält?
Hej! Jag ska läsa valbara kurser på två olika universitet under det kommande året. Jag vet inte riktigt vad jag ska läsa i vår, men jag vet vad jag ska läsa i höst.
Däremot vill jag söka bidrag och lån för HELA året, men jag vet ju inte vad jag ska läsa i vår (alltså hur många på varje universitet i vår), bara att jag totalt kommer läsa 60 hp, dvs heltid under ett år.
CSN vill ju att jag isåfall ska skriva specifikt hur många poäng jag ska läsa på de specifika universiteten, men när jag inte vet hur "poängfördelningen" kommer se ut under våren, hur gör jag då?
För visst "tjänar" man på att söka över hela året? med tanke på omtentor som kan plockas under sommaren 2013 osv.. söker man termin för termin får man väl mer press på sig att sätta tentor på en gång?