Tjena!
Har fått endel pengar efter en allvarlig olycka som nu ska placeras.
De mesta är placerat redan på ett ISK innehållande diverse hyffsat stabila placeringar.
Bytte bank för att den första "rådgivaren" va alldeles för säljkåt.
Resterande som är kvar 1 mill är de tänkt att en bekant(som jag hoppas tjäna deg åt mig å inte banken) som jobbar på en oberoende bank ska placera.
De kan ta in alla olika produkter inte bara sina egna såsom rbs, garantum osv..
Nu till min fråga, kan avgiften man betalar för en kapitlförsäkring vara värt de?
Vissa produkter går inte att få in i en ISK.
Allt kommer ligga i strukturerade produkter löptid 5 år.
Tanken är att
30% ska ligga på i en strukturerad produkt med minst 3%/år (då borde denna placering betala depåavgiften?)
30% ska ligga i en produkt som styrs av STIBOR med hävstång
30% ska ligga i en annan produkt med chans till högre avkastning
10% fond för att betala avgifter o skatt.
Enligt honom så är de inte många som klagar på avgiften vilket borde betyda att de har gett bra avkastning eller så fattar de inte hur mkt 0,95% (depåavgiften) äter upp.
Va säger ni om denna produkt till de sista 30%en? http://www.struktureradeprodukter.com/produkter/autocall-bric-1255-plus-minus-express/1656
Gissar på att alla kommer tycka att de är idiotiskt att dega men vill gärna höra om nån har egna erfarenheter av KFar...
Vad kommer avgiften bli på 5 år, 0,95% av värdet 1 mill ? Jag får de till 50k, beror väl såklart på om vinsten betalas ut under årens gång men tror allt kommer på slutdagen.
EDIT: Jag vill inte hålla på med nåt aktivt utan de ska bara ligga nånstans utan att jag behöver titta till de.
Tack på förhand!
P