Hej,
Det högre bidraget--
Jag är 20 år och ska börja studera på absolut heltid på Komvux nu i Juli, detta för att komplettera mitt ej fullständiga gymnasiebetyg och just nu driver CSN något de kallar för en "tillfällig satsning på unga utan slutbetyg", vilket jag vill ta del av.
Jag anser mig fylla alla de krav som ställs för det högre bidraget förutom ett, som verkar motstridigt i sin beskrivelse, nämnligen kravet att vara inskriven på Jobbgarantin inom Arbetsförmedlingen. Varför bör man vara inskriven här då man på heltid studerar på komvux? Jag kommer ej ha tid till att aktivt söka jobb eller jobba samtidigt som jag ägnar mig åt mina studier.
Min fråga är, vem är det högre bidraget ämnat till egentligen? Det kan ej vara till mig, då jag ska studera.
Har jag kanske fått Jobbgaratins innebörd om bakfoten?