2015-09-21, 18:13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
2. När folk med höga hus- och bostadsrättslån (och de är många) börjar gå på knäna kommer det börja komma erbjudanden om skattelättnader och kanske till och med rena bidrag, ja kanske till och med skuldavskrivningar, ifall man tar emot ett antal muslimska flyktingar i bostaden. En del kommer inte att ha något val, alternativet är att gå ifrån huset. En del kommer att nappa. Fler följer efter. Murbräckan är på plats.

Jag håller med dig i mycket det du beskriver men jag tror inte att svenskar och araber kan bo i samma hus. Det skulle inte funka och man kan inte ha ett arbete samtidigt som man har araber i huset för då skulle personerna gå i väggen och näringslivet skulle tappa stort. Alla yrken med högre kompetens skulle vara tvungna att flytta ut där svenskar kunde få någon bra nattsömn och vila under helgerna.

Alternativet är att villan rekvideras totalt för arabiskt utnyttjande vilket kommer inte vara så svårt om man höjer räntan lite. Eller så gör man så du påstår och det blir så överjävligt att man måste flytta men då är det lika bra att flytta från början ändå.

Många svenskar bor nog hellre i en bil än att bo tillsammans med araber.
Citera
2015-09-21, 20:03
Moderator
Tystnads avatar
Jag tror ni missar en sak.
Dom flesta av flyktingarna kommer från stora städer eller samhällen, ingen av dessa vill frivilligt bo i "skogen" här.
Vi har redan sett protester där man bussat nyanlända flyktingar från Malmö djupt in i glesbygden till avfolkningsorter där det finns boende.
Dom har vägrat lämna bussarna!

Nyss stod det om syrisk familj som kommit till en kusin boende i glesbygden, nu sticker dom till Tyskland, "går ej bo så, inget folk, inga jobb etc" sa dom.

Många sommarstugor ligger ju väldigt ensligt och offside så dessa lär knappast rekvireras.

Däremot tror jag större centralt belägna sommarstugeområde kommer att ryka.
Finns ju en hel del att välja på västkusten, östkusten.
Problemet är att många av höjdarna i näringslivet har stugor här.
Kommer svetsaren och ABK ha "hjärta" att rekvirera "Wallenbergs" sommar stuga ??
Citera
2015-09-21, 20:29
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxxxxx
Asbra sammanfattat.

Vad tror du, kommer hyreslägenheterna åxå höjjas kraftigt?

Tack.

Hyresrätter. Ja, priset kommer att höjas eftersom fler kommer att behöva bo i hyresrätter. Det blir uthyrarens marknad helt enkelt. Redan idag är det svårt att hitta hyreslägenheter och flyktingbomben har inte exploderat ännu som sagt.

Varför skulle hyresvärden hyra ut till halvfattiga svenskar när han kan få nästan tio gånger så mycket betalt av staten för att hyra ut till muslimska flyktingar? Svaret är att hyresvärden kommer att försöka få ut svenskarna och staten och media kommer denna gång att stå bakom hyresvärden.

För de svenskar som redan bor i hyreslägenheter kommer hyrorna höjas ordentligt. Hyresvärdarna kommer helt enkelt vilja ha mer pengar, och det får man om man hyr ut till Migrationsverket.

Men även här kan jag tänka mig att vissa uthyrare kan komma med "erbjudanden" ifall det blir problem med någon lag eller hyresgästen stretar emot:

"Kan du tänka dig att dela din hyresrätt med två flyktingar? Betala halva hyran mot idag. Kan du inte tänka dig detta? Då höjer vi hyran till det dubbla nästa månad. Du väljer Svenne!"
Citera
2015-09-21, 20:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Denna dystopiska framtid du beskriver förutsätter att det inte finns ett motstånd och att hela det Svenska folket består av ett gäng fullblodiga Arnstadare. Jag förstår din oro och jag delar din syn på att en kraftig ekonomisk nedgång skulle kunna ha förödande effekter men din beskrivning är alldeles för apokalyptisk och känslobaserad för att kunna tas på fullaste allvar enligt mig. Men ingenting är skrivet i sten och extrema händelseförlopp har utspelat sig förr.

Dock finner jag inget konstruktivt i att ständigt måla upp ett worst case scenario där svenskens villa blir plundrad och dottern blir våldtagen. Rädsla ska inte vara det dominerande inslaget i vårat motstånd, pragmatism, dialog och reella lösningar baserat på riktiga fakta är vår frälsning.

Mja, jag tror inte det kommer att finnas något nämnvärt motstånd. Kampanjen kommer inte att läggas upp på det sättet.

Uppläget förutsätter en ekonomisk kris i Sverige, och att förutsättningarna för bostadsägare och låntagare sätts under press. Mitt scenario fungerar så att när staten kommer med sitt "erbjudande" om bidrag eller amorteringssänkning så kommer svensken att se staten som en räddare undan deras ekonomiska krisläge. Man slipper gå ifrån huset.

Svenskarna som just ska sparkas ut från villan av kronofogden kommer att bli glada över erbjudandet! Familjer som ska vräkas och inte hittat någon annan bostad kommer att gråta av tacksamhet när Muhammad flyttar in i gillestugan och staten stryker skulderna hos kronofogden som tack.

Det blir inget motstånd. De flesta kommer att bli glada och lättade för att staten räddar dem ur deras akuta nöd.

Punkt fyra och fem kommer långt senare, efter flera år.

Orealistiskt eller inte. Titta bara på de överväldigande volymerna av muslimska män som väller in i Europa med slutmål Sverige. Just nu: 1 000 om dagen. Plus anhöriginvandring på sikt.

Seriöst: Var ska de bo?
Citera
2015-09-21, 21:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Varför skulle hyresvärden hyra ut till halvfattiga svenskar när han kan få nästan tio gånger så mycket betalt av staten för att hyra ut till muslimska flyktingar? Svaret är att hyresvärden kommer att försöka få ut svenskarna och staten och media kommer denna gång att stå bakom hyresvärden.

Det har då alltså redan hänt. Notera sista meningen utan vilken media knappast låtit henne komma till tals.

Citat:

Olga Simonsson, 86, vräktes från sin lägenhet.

I stället förvandlades Björkåsen i Fredriksberg till asylboende i privat regi.

– En förfärlig förändring för min del, kommenterar Simonsson. Men Olga hjälper också nyanlända och har själv en bakgrund som flykting.

http://www.dt.se/dalarna/ludvika/olga-86-blev-vrakt-fastigheten-blev-asylboende-men-nu-hjalper-hon-nyanlanda

Citat:
För de svenskar som redan bor i hyreslägenheter kommer hyrorna höjas ordentligt. Hyresvärdarna kommer helt enkelt vilja ha mer pengar, och det får man om man hyr ut till Migrationsverket.

Bruksvärdesprincipen ersätts med asylvärdesprincipen. För du tror väl på allas lika värde?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2015-09-21 kl. 21:32.
Citera
2015-09-21, 21:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det har då alltså redan hänt. Notera sista meningen utan vilken media knappast låtit henne komma till tals.

http://www.dt.se/dalarna/ludvika/olga-86-blev-vrakt-fastigheten-blev-asylboende-men-nu-hjalper-hon-nyanlanda

Bruksvärdesprincipen ersätts med asylvärdesprincipen. För du tror väl på allas lika värde?

Det är exakt detta jag menar!

Det är bara att tolka tecknen i tiden. Se ovanstående artikel. Lägg sen till hundratusentals nya muslimska flyktingar som är på väg medan jag skriver detta. Smakprov här: https://www.youtube.com/watch?v=4PFGnzkt8Dg

Jag frågar igen: Vart ska de bo?

Allt är smockfullt. Bert & Co har redan dammsugit varenda liten bonnhåla och varenda liten bruksort. Alla herrgårdar och gamla konferenslokaler är redan fulla! Det är tjockt! Fullt! Även om man skulle börja panikbygga modulhus redan i morgon räcker det inte. Och det byggs inte, och det finns inga planer på några större byggprojekt vad jag vet. Så vi kan släppa det. Det utnyttjas redan platser som varit utdömda och publicerats i "övergivna platser". Där är det också fullt.

Så var ska de bo, dessa hundratusentals arga muslimska män i vapenför ålder som är på väg till Sverige just nu och har fått höra av flyktingsmugglaren att de ska få ett eget hus gratis? Jag frågar återigen för jag har inte fått något svar.

Det finns på sikt bara ett svar på den frågan: De ska bo hos dig Svenne!
Citera
2015-09-21, 22:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Det finns på sikt bara ett svar på den frågan: De ska bo hos dig Svenne!

Jag är så gammal att jag fortfarande har EU-omröstningens propaganda i bittert minne. Så jag tror på ditt propagandascenario.

Men 1994 fanns inte Internet och möjligheter att säga emot på samma sätt som nu. Och då hade också gammelmedia ett förtroendekapital som det inte har nu.

Jag tror därför att om man vill demonisera, förlöjliga och använda härskartekniker för att "frigöra" bostadsyta som man 1994 baxade igenom ett ja till öppna gränser, så måste man nog först agera mot "hatsajterna". Hur vet jag inte.

Man får heller inte glömma alla totalitära regimers förkärlek för angiveri inom familjen mot oliktänkande. Famijebråk upphöjs till en samhällelig antagonistisk motsättning. Och där känns en insändare i DT idag lite som en föregångare som säkert kommer att få efterföljare.

Citat:
Jag känner en rasist, han bor i vardagsrummet. Han har hämtat på dagis och bytt min blöja. Han har jobbat åtta till fem på samma arbetsplats sedan sexton års ålder. I dag är han femtio plus. Han har rest runt i världen och äger en fin bil som han putsar på ibland. Han är gift, han har en dotter. Ttillsammans äter vi middag flera gånger i veckan.

Citat:
Jag kommer aldrig mer att försvara dig pappa. Så som jag gjorde förut. I surrender. Du är rasist. För att du ser att Sverige är i fara och för att du tror att det är muslimernas fel. Det är inte muslimernas fel att Sverige är i fara. Det är hatets fel. Hatet som finns inom dig, pappa.

http://www.dt.se/opinion/insandare/rasism-i-vardagsrummet
Citera
2015-09-21, 23:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Vart står det i lagen att staten kan ta över medborgarnas sommarstugor?

I expropriationslagen (1972).

Denna har i tidigare former gjort oss mycket gott. I Frankrike kan det vara 20 mils bilväg mellan två storstäder mellan vilka det är två mil fågelvägen, pga av att den där heliga äganderätten tvingat fram perversa omvägar - så inte i Sverige. Nu kan vi dock snart få se medaljens baksida...

...och här talar vi hårda bud; "Genom expropriation får även särskild rätt till fastighet
upphävas eller begränsas, om rättigheten tillkommer annan än staten."

Sälj till Bert-äcklet eller hyr ut direkt t Migrationsverket! Mitt enda råd - kom ihåg att folkutbytespolitiken är helig för 7K! Hyr ut till nyadeln!

(..eller rösta rätt 2018 för att stoppa vansinnet....)
Citera
2015-09-26, 13:53
Medlem
M Nordströms avatar
Fas1 kan kanske vara att sommarstugorna tas i beslag för att kunna inhysa ensamkommande flykting "barn". Kommunen kommer att använda skattepengar till att anpassa boende för flykting "barn"

Fas2 När det inte längre finns några frivilliga familjer till att upplåta plats i sitt familjehem till flyktingar eller ensamkommande "barn" så kommer politiker att använda skattemyndigheten till att skattesubventionera dom som tar in flyktingar samt ensamkommande "barn" till sitt boende.

Fas3 När inte fas2 fungerar längre så kommer sommarstugor och fritidsboende att beslagtas och renoveras till året runt boende med skattepengar.
Citera
2015-09-26, 16:43
Medlem
Massflykt till Sverige av asyl- och hjälpbehövande (SOU 1993:89) har nämnts tidigare på tråden:

(FB) Kommer sommarstugor och outnyttjade bostäder rekvireras pga av hög invandring?

Johan Westerholm, Ledarsidorna, skriver idag:

Handlingsalternativ i folkvandringens tidevarv

Citat:
Bristen på bostäder för asylsökanden gör att Migrationsverket nu tillfälligt även sänker kraven på hur många kvadratmeter varje person ska bo på. Skälet till att det går att sätta in fler sängar är att Migrationsverket nu beslutat sig för att sänka kraven på den yta som varje asylsökande ska bo på, från 5 kvadratmeter per person till 3,3 kvadratmeter. Detta är dock en chimär då många boenden i södra Sverige, närmast ankomstkommunen Malmö, är nere i två kvadratmeter per vuxen asylsökande efter Migrationsverkets senaste förtätning.

Boenden där arton vuxna delar på en toalett och en dusch. Som jämförelsetal skall en galt eller digivande sugga ha minst sex kvadratmeters yta.

Tänk på att handläggningstiden i asylärenden i Sverige är i genomsnitt ca 10 månader. Varför gnälla, det borde väl vara trivsamt på "logementet", liv i luckan. Fälttält vore ett alternativ.

Citat:
Morgan Johansson lät under gårdagen meddela att regeringen givit de statliga verken och de statliga bolagen i uppgift att frilägga vissa anläggningar. En ovanligt stressad och pressad Johansson medgav att situationen var pressad men inget mer än så. Att regeringen går in på detta sätt är tämligen unikt och ligger nära ministerstyre. Något som i normalfallet inte är möjligt i vår konstitution om inte krigstillstånd råder.

Citat:
Hela SOU:n finns som inscannat dokument i slutet på postningen. Mycket givande men samtidigt skrämmande och fantastiskt framsynt läsning.
Utredningsmannen föreslår vidare att en fastighet eller del av fastighet som tillhör annan än staten genom rekvisition får tas i anspråk för att tillgodose behovet av lämpligt belägna och utformade lokaler för utredning och inkvartering. En sådan rekvisition förutsätter att regeringen gett tillstånd till den.

Utredningsförslaget har remissbehandlats och ärendet bereds för närvarande inom regeringskansliet.
”.
Med 1 000 nyanlända asylsökande per dag så är det inte rimligt att anta att antalet tillgängliga tak över huvudet kan räcka till mycket länge till.

Citat:
Allt pekar på att Sverige nu rör sig mot, eller är i en situation av, undantagstillstånd. Något de flesta borde inse men som ministären Löfven inte vill medge. Vi har heller inte börjat borra i de mer långsiktiga konsekvenserna.

Det kommer att bli mycket "spännande".
Citera
2015-09-27, 00:24
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag håller med dig i mycket det du beskriver men jag tror inte att svenskar och araber kan bo i samma hus. Det skulle inte funka och man kan inte ha ett arbete samtidigt som man har araber i huset för då skulle personerna gå i väggen och näringslivet skulle tappa stort. Alla yrken med högre kompetens skulle vara tvungna att flytta ut där svenskar kunde få någon bra nattsömn och vila under helgerna.

Alternativet är att villan rekvideras totalt för arabiskt utnyttjande vilket kommer inte vara så svårt om man höjer räntan lite. Eller så gör man så du påstår och det blir så överjävligt att man måste flytta men då är det lika bra att flytta från början ändå.

Många svenskar bor nog hellre i en bil än att bo tillsammans med araber.

Räntan blir det vapen som kommer användas för att förslava medelklassen. De kommer tvingas hyra ut delar av bostaden till invandrare. Alternativet blir en icke-subventionerad ränta och vräkning av banken.
Citera
2015-09-27, 03:20
Medlem
arbetets avatar
Här är "manualen" över hur man ska gå till väga i händelse av massinvandring till Sverige:

https://minfil.org/weM4jfb4b3/massflykttillsverigesou1993-150926124051-lva1-app6891.pdf

Mirror:

http://mir.cr/1ALQL14O

Skämt åsido; Ovanstående är en statlig utredning från början av 90-talet som då ansågs allför radikal och förpassades till Kungliga bibliotekets arkiv. Men dagens situation liknar den som beskrivs; iaf siffermässigt. Vem vet, man kanske tar fram den och anammar en del av idéerna som föreslås:

Citat:
”Utredningsmannen föreslår vidare att en fastighet eller del av fastighet som tillhör annan än staten genom rekvisition får tas i anspråk för att tillgodose behovet av lämpligt belägna och utformade lokaler för utredning och inkvartering. En sådan rekvisition förutsätter att regeringen gett tillstånd till den.

Utredningsförslaget har remissbehandlats och ärendet bereds för närvarande inom regeringskansliet.”.

Källa:

http://ledarsidorna.se/2015/09/handlingsalternativ-i-folkvandringens-tidevarv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in