2015-09-06, 14:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Var ska alla flyktingar bo om inte i sommarstugorna som står och ruttnar halva året?

Flyktingarna skall bo i de ordinarie bostäderna, och alla som har sommarstuga är så goda att bosätta sig där permanent.
Citera
2015-09-06, 20:45
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Massinvandringen genomförs trots att över 60% av befolkningen är emot den. Det bevisar att du med rätt argument och propaganda kan genomföra politiken mot befolkningens vilja.

Eftersom massinvandringen genomförs med argumentet att vi inte ska låta Sverigedemokraterna bestämma över svensk politik så kan även konfiskeringen av sommarstugor genomföras med samma argument.

Sommarstugor kan värmas upp med extra elradiatorer om det skulle behövas. Det har vi råd med. Sverige har råd. Tänk på vinsten det skulle ge till våra elbolag som sedan betalar skatt på vinsten. Det är en win win situation.
Det finns såklart ett stöd i Sverige för att vi ska ta emot både invandrare och flyktingar. Ta av dig foliehatten, sluta ljuga och kom ut i verkligheten.

Återigen är sommarstugor inga permanentboenden. De är inga åretruntboende. Somliga är inte inkopplade på kommunalt vatten och avlopp. De är inte lämpade för att hysa flyktingar i dem. Oavsett vad så är det ingen bra idé på något sätt. Dessutom hade folk inte uppskattat att få sina sommarstugor konfiskerade.
Citera
2015-09-06, 20:55
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Återigen är sommarstugor inga permanentboenden. De är inga åretruntboende. Somliga är inte inkopplade på kommunalt vatten och avlopp. De är inte lämpade för att hysa flyktingar i dem. Oavsett vad så är det ingen bra idé på något sätt. Dessutom hade folk inte uppskattat att få sina sommarstugor konfiskerade.

Och hur skulle detta påverka något, menar du? När tiden kommer är ställen som Södertälje så överbefolkade att folk sover i sovsäck på balkongerna. Då kommer det plötsligt att vara alla tänkbara skäl utom politikernas fel att det blivit så, men "nu är det så här" och då måste vi fatta ett tufft beslut, säger DÖ-nickarna unisont. I solidaritetens namn, såklart.

Media kommer att värma upp med snyfthistorier i månader innan, och om någon knorrar så beror det bara på att de är dödsnazister som ska kedjas vid Expressens skampåle. Räkna även med att godhetseliten kommer att få feta rubriker när Herr och Fru Nöjesprofil nådigt upplåter en hel våning på lantgodset åt 3-4 Syriska familjer, som då ska "bana väg" för svenne. Själva bor de 51 veckor om året i paradvåningen på Söder såklart, men tjänstefolket på godset har säkert inget bättre för sig.
Senast redigerad av MrBulldogg 2015-09-06 kl. 20:58.
Citera
2015-09-06, 21:01
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Och hur skulle detta påverka något, menar du? När tiden kommer är ställen som Södertälje så överbefolkade att folk sover i sovsäck på balkongerna. Då kommer det plötsligt att vara alla tänkbara skäl utom politikernas fel att det blivit så, men "nu är det så här" och då måste vi fatta ett tufft beslut, säger DÖ-nickarna unisont. I solidaritetens namn, såklart.

Media kommer att värma upp med snyfthistorier i månader innan, och om någon knorrar så beror det bara på att de är dödsnazister som ska kedjas vid Expressens skampåle. Räkna även med att godhetseliten kommer att få feta rubriker när Herr och Fru Nöjesprofil nådigt upplåter en hel våning på lantgodset åt 3-4 Syriska familjer, som då ska "bana väg" för svenne. Själva bor de 51 veckor om året i paradvåningen på Söder såklart, men tjänstefolket på godset har säkert inget bättre för sig.
Nu delar jag inte din beskrivning men om någon okunnig skulle få för sig att driva denna frågan så skulle jag bli förvånad om myndigheter och kommunala förvaltningar inte stoppar det. Politiker är inte allsmäktiga.
Citera
2015-09-06, 21:08
Medlem
Citat:
Nu delar jag inte din beskrivning men om någon okunnig skulle få för sig att driva denna frågan så skulle jag bli förvånad om myndigheter och kommunala förvaltningar inte stoppar det. Politiker är inte allsmäktiga.
Näe men dom är mäktiga nog att på bara några få år sabba ett helt land och förskingra skattebetalarnas gemensamma tillgångar, så några kommunala syltryggar lär knappast stå i vägen för dom den dagen de vill åderlåta Svenskarna ännu mer.
Citera
2015-09-06, 21:22
Medlem
deathbycannabiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Ursäkta om jag bryter in mitt i en debatt, men jag undrar vad du menar med ditt inlägg?
Det jag menar är att majoriteten av mina landsmän har sett till att sverige är i den röran det är i idag
Citera
2015-09-06, 21:28
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Vad menar du? Det skulle ju vara just myndigheterna och ytterst regeringen som driver igenom det hela. Lagutrymme finns som bekant numera. Så det skulle vara ett myndighetsutövande, som liksom kronofogden är föga populärt, men ändock skulle ske. Vem är den "okunnige" du avser? Fredrik Virtanen?
Citera
2015-09-09, 22:29
Medlem
Wafas avatar
December 2014 kom den skrämmande framtidsskildringen Candida Olsson ut. I den målas ett scenario upp där svenskar tvingas lämna över sina bostäder till de nyanlända. Vanvettigt menade några – så illa kan det aldrig bli. Men nu börjar det redan hända. I lördags uppmanade Expressens Anna Dahlberg svenskarna att ”maka på sig” och ”lämna över nycklarna till sina hyresrätter till bättre behövande”.
http://avpixlat.info/2015/09/09/lamna-ifran-dig-din-lagenhet-till-en-battre-behovande/
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/orkar-vi-oppna-vara-hjartan-pa-riktigt/
Citera
2015-09-13, 17:19
Medlem
M Nordströms avatar
Nu när en riktigt stor flykting ström går genom Europa och Sverige och det saknas bostäder så öka nog risken för rekviering av fritidshus och sommarstugor.
Citera
2015-09-13, 17:42
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Nu när en riktigt stor flykting ström går genom Europa och Sverige och det saknas bostäder så öka nog risken för rekviering av fritidshus och sommarstugor.

Tror jag med.
Kan tänka mig att dom då i första hand tvångsköper större sommarestugeområden som ligger någorlunda centralt, typ Mellbystrand...hmm
Å andra sidan bor här ju gräddan i samhället, politiker, företags pampar etc

Mobila hem ,typ husbilar, husvagnar kanske blir nästa grej för staten.
Citera
2015-09-13, 17:48
Medlem
Tydligen användes faktiskt tält under Jugoslavienkriget. Av flyktingarna, alltså...
Citera
2015-09-13, 20:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström

Torekov kommer nog vara enda undantaget. Annars hade nog sociteten blivit SD anhängare på ett par dagar. Kul om ens 20 miljoners sommarställe övertagits av migrationsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in