Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-04, 09:57
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Om kriteriet är minst biverkningar och lägst risk för överdos och dessutom passa för en utekväll så skulle jag nog rekommendera något centralstimulerande, typ kokain eller amfetamin i alla fall ur ett kortvarigt perspektiv. Amfetaminenets avtändning är dock hemsk, där är kokainet mycket bättre. Risken att dö kan du helt utesluta om du inte tänkt ta helt enorma mängder.

Cannabis kan väl annars anses vara rätt säkert även om det finns vissa risker för att det kan utlösa en psykos. För att det ska hända behöver du dock ha en latent psykossjukdom i grunden som cannabiset i så fall kan utlösa, det är dock inte alls vanligt. Däremot så skulle jag definitivt prova det hemma i lugn och ro, inte ute på stan. Det gäller väl iof typ alla droger, till det att man vet hur man reagerar på dem bör man prova dem hemma.

Jag rekommenderar dig dock att noga överväga om du verkligen vill öppna dörren för droganvändande. Jag har fått begrava ett dussin vänner och familjemedlemmar till följd av droger och alla började med ett oskyldigt användande av alkohol för att sedan sakta prova mer och mer till det att de förlorat kontrollen. Även jag gick denna väg till mötes och fick år 2014 inse att jag inte kan hantera några som helst droger, men det är få förunnat av de som fastnar i träsket att någonsin ta sig ur det. Det är omöjligt att veta om man tillhör dom som kan hantera droger eller inte, de flesta klarar av det, men många av oss gör det inte. Så tänk igenom beslutet noggrant och har du missbruk i släkten så tänk ytterligare en gång =)

Du skrev det jag tänkte, att nån cs nog är bäst för en novis på utekväll, dock skulle jag säga att kokain är värre än amfetamin vad gäller at.
Dock gäller det vara disciplinerad, att bestämma vad man skall ta och hur. Själv är jag ok på att knarka men kass på att inte dricka för mycket.

Dr Beardbraid ordinerar EN fet lina eller bomb Amfetamin innan kl 2200. Ät ordentligt innan, efter och drick inte för mycket sprit.

Om vi skippar utekvälls-spåret så är nog bästa nybörjardrogen cannabis i goda vänners lag ihop med nån aktivitet, som en långpromenad eller fotboll.
Citera
2020-01-04, 10:06
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Du skrev det jag tänkte, att nån cs nog är bäst för en novis på utekväll, dock skulle jag säga att kokain är värre än amfetamin vad gäller at.
Dock gäller det vara disciplinerad, att bestämma vad man skall ta och hur. Själv är jag ok på att knarka men kass på att inte dricka för mycket.

Dr Beardbraid ordinerar EN fet lina eller bomb Amfetamin innan kl 2200. Ät ordentligt innan, efter och drick inte för mycket sprit.

Om vi skippar utekvälls-spåret så är nog bästa nybörjardrogen cannabis i goda vänners lag ihop med nån aktivitet, som en långpromenad eller fotboll.
Bara det att det han sa om kokainet är fel.
Mer än en som dött omedelbart och hastigt om pumpen inte är med på banan.
Sudden death kan inträffa om man inte har fysiken för det och vet TS det i förväg?
Statistiken talar för att du inte dör omedelbart men säg det till dom som faktiskt gör det.
Kokain är för övrigt en lyxdrog för mupparna på Stureplan i Stockholm som är SÅ coola och trendiga.
Eller vi kanske ska börja rekommendera hur vi sen finansierar missbruket.
Nu ska jag hålla käften, har sagt nog i liberala Flashback antar jag om detta i alla fall.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-04 kl. 10:10.
Citera
2020-01-04, 10:32
Bannlyst
Kaffe är ganska säkert.
Citera
2020-01-04, 10:43
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Heroin så klart.

Inte för inte som horse varit poppis bland läkare och andra smartingar.
Citera
2020-01-04, 11:00
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Sudden death kan inträffa om man inte har fysiken för det och vet TS det i förväg?
Statistiken talar för att du inte dör omedelbart men säg det till dom som faktiskt gör det.
Kokain är för övrigt en lyxdrog för mupparna på Stureplan i Stockholm som är SÅ coola och trendiga.
Nu ska jag hålla käften, har sagt nog i liberala Flashback antar jag om detta i alla fall.

Nu verkar ts rätt ung och har nog inte de tiotal tusen kronor en ordentlig kokain-användning kräver. Dock behöver hen vara medveten om att kokain är rätt "lugnt" i början men ett helvete sen. Tjack gör samma grej, men billigare och lite lindrigare.
Citera
2020-01-04, 11:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Vilken drog är den säkraste drogen?" infogad./mod
Citera
2020-01-04, 11:34
Medlem
KringExs avatar
Snällaste drogerna för kroppen om man bara tar det en gång eller någon gång per år borde vara LSD, svamp, opiater/opioider och benso. Så länge man vet hur mycket man ska ta.
Citera
2020-01-04, 11:45
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid

Den upplevelsen delar jag inte, jag brukade alltid må betydligt sämre dagen efter amfetamin än dagen efter kokain. Men om vi leker med tanken att TS har tillgång till vilka droger som helst så skulle jag väl rekommendera Attenin (dexamfetamin) direkt från apotek utan nåt skräp i =) Kan anses både säkert och med god effekt. Vet inte om sånt kanske går att hitta på nätet numer?

Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten

Ja altså, det är klart att det kan hända, men är ju inte jämförbart med risken för en psykos utlöst av cannabis som ändå är förekommande i någon utsträckning. Att man ska ha ett latent hjärtfel är verkligen ytterst osannolikt, sen är det klart att det kan hända. Men då känns en bilfärd till kranen farligare i så fall..

Sen är jag helt med dig, jag kan verkligen inte rekommendera någon att ge sig in i drogvärlden. Samtidigt tycker jag att varje människa är fri att välja själv och att så god information som möjligt bör tillhandahållas för den som är intresserad så att man vet vad man tar ett beslut om när man väljer att prova droger
Citera
2020-01-04, 16:34
Medlem
Snusexperten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Den upplevelsen delar jag inte, jag brukade alltid må betydligt sämre dagen efter amfetamin än dagen efter kokain. Men om vi leker med tanken att TS har tillgång till vilka droger som helst så skulle jag väl rekommendera Attenin (dexamfetamin) direkt från apotek utan nåt skräp i =) Kan anses både säkert och med god effekt. Vet inte om sånt kanske går att hitta på nätet numer?

Ja altså, det är klart att det kan hända, men är ju inte jämförbart med risken för en psykos utlöst av cannabis som ändå är förekommande i någon utsträckning. Att man ska ha ett latent hjärtfel är verkligen ytterst osannolikt, sen är det klart att det kan hända. Men då känns en bilfärd till kranen farligare i så fall..

Sen är jag helt med dig, jag kan verkligen inte rekommendera någon att ge sig in i drogvärlden. Samtidigt tycker jag att varje människa är fri att välja själv och att så god information som möjligt bör tillhandahållas för den som är intresserad så att man vet vad man tar ett beslut om när man väljer att prova droger

Men hur stort rus får man av Attenin?
Citera
2020-01-05, 02:03
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusexperten123
Men hur stort rus får man av Attenin?

Det är ju rent amfetamin, så hur stort ruset blir är ju beroende på hur mycket du tar. Men jag skulle säga att det är ett riktigt bra och "rent" rus om man jämför med det mesta av det amfetaminet som cirkulerar och det sitter även i betydligt kortare, endast ca 4-5h jämfört med vanligt amfetamin där ruset sitter i ca 8h men där man kommer känna sig allmänt påverkad i typ ett dygn, men det är bara de första 8-10h som det är behagligt.

Ett annat alternativ som säkert är lättare för de flesta att få tag på är ju ritalin, elvanze eller concerta, det är väldigt säkert, även om jag personligen inte tycker om ruset såvärst mycket så är det många som tycker att det är ett trevligt rus.
Citera
2020-01-05, 07:59
Medlem
Nkpgisits avatar
Amfetamin IV.

Älskvärt rus och ingen avtändning.
Citera
2022-11-09, 14:45
Medlem
Hej! Har lite frågor ang. droger som ni gärna får svara på om ni har möjlighet. Hur mycket sliter centralstimulantia (kokain, amfetamin etc.) på hjärta och kärl egentligen? Är det den största faran med centralstimulantia om man bortser från beroenderisk? Är s.k. ADHD-medicin (Attentin, Elvanse etc.) mindre riskabelt att bruka sporadiskt än rent amfetamin eller är det ofta "fake" man får när man köper det på gatan? Vilken drog är egentligen säkrast att köpa på gatan om man ser till själva varan (renhet, hur utbankad den är)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in