2013-09-04, 19:18
  #1
Medlem
gumpings avatar
Detta fenomen uppstod då jag tog hem senaste mjukvaran i lördags.

När jag sätter i ett par BOSE hörlurar så funkar dom som de ska men när jag sedan tar ur dem så är hörlurssymbolen fortfarande där och allt ljud går ut via det uttaget!? Dvs: allt är tyst via de övriga högtalarna.

Vad kan ha hänt? Problem med nya programvaran eller bara nåt jag fått för mig?
Citera
2013-09-05, 23:42
  #2
Medlem
gumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumping
Detta fenomen uppstod då jag tog hem senaste mjukvaran i lördags.

När jag sätter i ett par BOSE hörlurar så funkar dom som de ska men när jag sedan tar ur dem så är hörlurssymbolen fortfarande där och allt ljud går ut via det uttaget!? Dvs: allt är tyst via de övriga högtalarna.

Vad kan ha hänt? Problem med nya programvaran eller bara nåt jag fått för mig?

förlåt, det är en Xperia S!
Citera
2013-09-05, 23:50
  #3
Medlem
Har haft exakt samma problem med min Xperia P.
Det visade sig att det kommit ner damm i 3.5-mm uttaget vilket orsakade någon form av kortslutning, och efter en snabb rengöring så fungerade det igen.
Hoppas det löser sig!
Citera
2013-09-11, 06:49
  #4
Medlem
gumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WazmaO
Har haft exakt samma problem med min Xperia P.
Det visade sig att det kommit ner damm i 3.5-mm uttaget vilket orsakade någon form av kortslutning, och efter en snabb rengöring så fungerade det igen.
Hoppas det löser sig!

ahh det e inte omöjligt =)

tack för tipset, ska prova det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in