2013-09-04, 12:54
Medlem
Hej,

Till och börja med vill jag säga att jag hade inte någon aning om vad tråden skulle placeras, men mod får gärna flytta.

Jag fick min näsa bruten för ett par månader av en kille på en klubb, den jäveln smällde mig snett bakifrån så hade ingen chans att ducka. Då mitt alkoholintag + kanske en aning groggy från smällen gjorde det svårt att minnas personen i fråga. Jag anmälde i alla fall händelsen till polisen och har nu väntat ett tag med att anmäla detta till mitt försäkringsbolag.

Jag var hos läkaren ett par dagar efteråt och fick förklaring att min näsa va bruten på flertal ställen, de bröt den på plats, eller i alla fall så gott det gick enligt läkaren.

Då jag jobbade lite som modell tidigare i mitt liv men något som förmodligen skulle tas upp i framtiden igen undrar jag hur det ser ut med försäkringspengar i fall som dessa.

Min näsa är nu sne, inbakad på ena sidan och utryckt på andra, inte jättelätt att se för en utomstående, men jag ser det tydligen och känner även hur benet "går".. Jag har även lite svårt att dra upp luft i den näsborren smällen landade på.

Hur ska jag bära mig åt för att få ut så mycket pengar som möjligt från mitt försäkringsbolag? vad bör jag tänka på att säga och inte säga?

Någon som har koll på fall som dessa?

Mvh

Spexxad
Citera
2013-09-04, 13:04
Medlem
EckiEckis avatar
Beroende på vilka försäkringar du har så kan du eventuellt få några tusenlappar för ett vanprydande ärr.

Men såvida du inte har en specialförsäkring just vad gäller modellandet så kommer du inte att få en spänn för att dina framtida modelldrömmar har grusats.
Citera
2013-09-04, 15:37
Medlem
Jag har fått en känsla att försäkringsbolagen inte bryr sig om folks drömmar om vad dom vill jobba med i livet men du kommer såklart få pengar som är meningen att du ska kunna fixa näsan.
Citera
2013-09-04, 16:29
Medlem
De betalar alltså en plastikoperation? har väl någon grundförsäkring av IF skulle jag tro, inget speciellt, sosse som jag är.
Citera
2013-09-04, 17:36
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spexxad
har väl någon grundförsäkring av IF skulle jag tro, inget speciellt, sosse som jag är.

Då får du med största sannolikhet bara nödvändig kirurgi, samt (som jag tidigare sa) några tusenlappar om ärret är vanprydande.

Men, det enklaste är väl att prata med försäkringsbolagets skadereglerare?

Du kan ju såklart begära ersättning för kosmetisk kirurgi i ditt skadeståndskrav när det går till rättegång, men det är inte säkert att du får bifall.
Senast redigerad av EckiEcki 2013-09-04 kl. 17:43.
Citera
2013-09-04, 21:19
Medlem
Messerschmitts avatar
Om du har en hemförsäkring så ingår det troligen ett "överfallsskydd" i denna. Detta kan ge dig skadestånd om det är så att gärningsmannen inte är känd eller inte har några pengar. Många bolag har gått ifrån att betala skadestånd och ger istället en schablonersättning vars storlek beror på hur allvarlig misshandeln varit. Hur det är med ditt bolag får du kolla upp själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in