2005-06-29, 14:34
Medlem
[THRiCE]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Vill också höra en "recension", sitter i samma knipa som du.

Hehe ja, jag har ju kört det själv men vill höra vad han tycker, speciellt nu efter CU och nya expansionen, det är ju nytt för mig med.

Jag ger mig fan på att han inte kan slita sej och att det är därför vi inte får höra någo!!
Citera
2005-06-29, 15:54
Medlem
ShciZos avatar
Hur mkt kostar det att köra SWG. Månadskostnad menar jag då
Citera
2005-06-29, 17:27
Medlem
[THRiCE]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShciZo
Hur mkt kostar det att köra SWG. Månadskostnad menar jag då

har för mig det låg på 18$ när jag körde eller var det 12$? nånstanns därmellan.
Citera
2005-06-29, 19:14
Medlem
Henkots avatar
Installerade och testade det lite försiktigt igår.

Startade på servern Blood...något för att testa hur det var. Spelet är väldigt avancerat och det finns mycket att göra. Det tar några timmar att bara gå igenom tutorial efter tutorial.
Att servern laggade förjäkligt mycket gjorde inget bättre, tog 5 sekunder efter att jag klickat innan jag fick se animationen för attacker. Ibland så gick "corpses" omkring som vanliga fiender, vilket jag anser är väldigt buggigt. Men spelet verkar ha en skön atmosfär och det finns som sagt mycket att utforska och göra, men jag är inte säker på att det är spelet för mig.
Citera
2005-06-29, 19:36
Medlem
ShciZos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [THRiCE]
har för mig det låg på 18$ när jag körde eller var det 12$? nånstanns därmellan.

usch det var alldeles för dyrt. då håller jag mig till Guild Wars
Citera
2005-06-29, 22:01
Medlem
[THRiCE]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Installerade och testade det lite försiktigt igår.

Startade på servern Blood...något för att testa hur det var. Spelet är väldigt avancerat och det finns mycket att göra. Det tar några timmar att bara gå igenom tutorial efter tutorial.
Att servern laggade förjäkligt mycket gjorde inget bättre, tog 5 sekunder efter att jag klickat innan jag fick se animationen för attacker. Ibland så gick "corpses" omkring som vanliga fiender, vilket jag anser är väldigt buggigt. Men spelet verkar ha en skön atmosfär och det finns som sagt mycket att utforska och göra, men jag är inte säker på att det är spelet för mig.

Ja det låter lite buggigt att det går omkring corpses ? jag har vart med om att de har fastnat ståendes istället för att falla omkull men inte att de går?
Och 5 sek efter att du klickat... konstigt.
Säg till om du undrar något, jag bör kunna svara på allt som inte ändrats sedan CU
Citera
2005-06-29, 22:34
Medlem
Henkots avatar
Är det samma ping på sunrunner som på blood...något ? vad är maxleveln? hur fungerar skillsen för det verkar som jag är novice medic, marksman och alla samtidigt?
Citera
2005-06-29, 23:38
Medlem
[THRiCE]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Är det samma ping på sunrunner som på blood...något ? vad är maxleveln? hur fungerar skillsen för det verkar som jag är novice medic, marksman och alla samtidigt?

Hmmm jag har bara kört på sunrunner, pingen är nog relativt hög till nummret för de flesta, men det ska inte behöva lagga så mycket förutom i stora städer vid starporten om det är mycket folk t.ex coronet starport på corellia.

Innan CU fanns det inga levels, så maxlvl vet jag inget om tyvärr :/

Novice medic, marksman och alla?
När du väljer t.ex marksman som startyrke ska du börja som novice marksman, sen om du väljer att plocka upp medic hos en medic trainer så ska du bli novice medic + novice marksman. För att få nya marksman skills behöver du få t.ex pistol xp eller rifle xp, när du har tillräckligt med, (låt oss säga pistol xp) så kan du söka upp en marksman trainer för att lära dej
"Pistols I", osv.

Om de inte ändrat allting, men det tror jag väl inte.
Du kan ha så många olika skills som dina skillpoints tillåter, olika skills kräver ett visst antal skill points.
Jag vet inte hur det är efter CU men man bör väl fortfarande börja med att satsa på att mastra ett yrke. T.ex klättra upp pistolträdet i marksman och lära dej novice pistoleer, för att sedan ta dej till Master Pistoleer. T.EX!

Själv hade jag alltid melee vapen som mina favoriter! Men det är ju annat nu.
Citera
2005-06-29, 23:49
Medlem
[THRiCE]s avatar
du har pm förresten
Citera
2005-06-30, 10:09
Medlem
Citat:
Hmmm jag har bara kört på sunrunner, pingen är nog relativt hög till nummret för de flesta, men det ska inte behöva lagga så mycket förutom i stora städer vid starporten om det är mycket folk t.ex coronet starport på corellia.

Innan CU fanns det inga levels, så maxlvl vet jag inget om tyvärr :/

Novice medic, marksman och alla?
När du väljer t.ex marksman som startyrke ska du börja som novice marksman, sen om du väljer att plocka upp medic hos en medic trainer så ska du bli novice medic + novice marksman. För att få nya marksman skills behöver du få t.ex pistol xp eller rifle xp, när du har tillräckligt med, (låt oss säga pistol xp) så kan du söka upp en marksman trainer för att lära dej
"Pistols I", osv.

Om de inte ändrat allting, men det tror jag väl inte.
Du kan ha så många olika skills som dina skillpoints tillåter, olika skills kräver ett visst antal skill points.
Jag vet inte hur det är efter CU men man bör väl fortfarande börja med att satsa på att mastra ett yrke. T.ex klättra upp pistolträdet i marksman och lära dej novice pistoleer, för att sedan ta dej till Master Pistoleer. T.EX!

Själv hade jag alltid melee vapen som mina favoriter! Men det är ju annat nu.

Maxlevel är 80 efter cu. Det är tydleigen en helt ny början på spelet efter cu, alla newbies börjar i Mos Eisley med olika quests där man lär sig grunderna och du har alltså novice skill i samtliga yrken nuförtiden och kan pröva dig fram ganska mycket. Att det är så buggigt i starten nuförtiden beror förmodligen på att alla nya spelare kutar runt i eisley.
Citera
2005-06-30, 10:35
Medlem
[THRiCE]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darth
Maxlevel är 80 efter cu. Det är tydleigen en helt ny början på spelet efter cu, alla newbies börjar i Mos Eisley med olika quests där man lär sig grunderna och du har alltså novice skill i samtliga yrken nuförtiden och kan pröva dig fram ganska mycket. Att det är så buggigt i starten nuförtiden beror förmodligen på att alla nya spelare kutar runt i eisley.

Fan jag är jedi men lär vara värsta nooben om jag börjar spela igen känns det smo
Citera
2005-06-30, 10:44
Medlem
Citat:
Fan jag är jedi men lär vara värsta nooben om jag börjar spela igen känns det smo

Hehe ja, finns jedis som ligger runt 50, tror att du måste vara master i två combatprof för att bli lv 80, t ex master fencer/master rifleman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in