2013-09-03, 16:49
Medlem
Robert_Goatses avatar
Barn som placeras i en källarliknande lokal i flera månader.
Samma barn spänns fast upprepade gånger.
I somras lämnades en anmälan om missförhållanden vid Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken i Stockholm till Inspektionen för vård och omsorg
Nu kommer verksamheten att granskas av både IVO och landstinget.

Det jag reagerade vad att jag läste om att man lagt en 12-årig flicka med autismspektrumstörning (AST) i bälte 18 ggr.
Klinikchefen säger att uppgifterna stämmer inte det var bara 8 ggr man lade flickan i bälte.

12-årig autistisk flicka?
Har vi en ny "Elisabeth" på gång.
Vad håller BUP med?

Länk till artikel och nyhetsinslag från igår
www.svt.se/nyheter/bup-granskas-efter-anmalan
Citera
2013-09-03, 17:09
Medlem
ATreeForMes avatar
Har jobbat för BUP under en viss tid och slutade pga av den totala likgiltigheten mot patienterna. Det är generellt sätt en form av sublim kultur i vagt agerande form från personalen sätt, cheferna, läkarna därimot har i större del en annan synvinkel vilket krokar med båda parters bättre ideal. Misskommunikation som resulterar i usel vård för våra unga, sjuka och gamla för att uttrycka det enkelt.

Vården är förövrigt på bristningsgränsen, om folk visste hur lite överseende deras ex. blinda mor får från vården oavsett boendesituation skulle de i mångt och möjligt avsäga sin anställning av dåligt samvete jämtemot sin förälder. Detta är givetvis inte personalens fel, de jobbar som djur i 6-10 timmar i streck utan någon som helst paus, det finns normalt sett inte ens tid för att nyttja toaletten av min erfarenhet, mycket skrämmande. Personligen känner jag skuld mot de som vårdat mina nära och kära under kortare perioder, varav lett till att jag alltid ger en tårta eller dylikt för att visa min uppskattning.

Det blir intressant att se hur vården ser ut i framtiden när vi ser dessa förutsättningar och med kalkylen att vi blir fler och fler och lever betydligt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in