2013-09-18, 00:32
Bannlyst
Precis varför vårat universum bär den enda möjligheten att existera genom att vara evig och oändligt förunderligt,,, och den är dessutom oändlig i alla dimensioner för att vara oändlig,,,

Hur knasigt de än må låta så är sanningen inte lättare eller svårare,,,
Citera
2013-09-18, 00:43
Bannlyst
Universums medvetande är också evigt varför de just nu i denna stund finns oändligt med liv ute i vårat oändliga universum,,, och universum har inget slut där en vägg får universum att upphöra utan är evig även i den dimensionen,,,
Citera
2013-09-18, 11:59
Medlem
odbs avatar
Det här är ingen vidare filosofisk diskussion, det här exakt samma sak som ett barn som stoppar fingrarna öronen och skriker:

" Jorden är platt det ser jag.. ingen kan inte bevisa motsatsen La-La-La-La...La-La-La-La "
Citera
2013-09-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odb
Det här är ingen vidare filosofisk diskussion, det här exakt samma sak som ett barn som stoppar fingrarna öronen och skriker:

" Jorden är platt det ser jag.. ingen kan inte bevisa motsatsen La-La-La-La...La-La-La-La "

Det är väl verkligen filosofi, så längre du inte lyckats bevisa motsatsen.
Citera
2013-09-18, 19:18
Medlem
odbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Det är väl verkligen filosofi, så längre du inte lyckats bevisa motsatsen.

Nej, det är endast ett grundlöst påstående, precis som " Jag har rätt, du har fel ".
Citera
2013-09-19, 00:41
Bannlyst
De är helt ok att inte tro eller förstå att evigheten är de vi inte kan förstå,,,
Universums existens komner inte sluta bara evigt förändras,,,
Citera
2013-09-19, 03:30
Medlem
odbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
De är helt ok att inte tro eller förstå att evigheten är de vi inte kan förstå,,,
Universums existens komner inte sluta bara evigt förändras,,,

Ok, skall ge dig en sista seriös chans:

Du frågar varför evigheten finns i din rubrik, skriver massa flummiga påståenden att allt är evigt, vi är eviga, tankar är eviga utan att förankra det i någon kunskap eller resonemang.

Folk har frågat om du ens kan visa att det finns något evigt.

Det närmsta du kommit ett svar är:
Citat:
Hur kan jag veta de? eftersom energin (de vi är) går inte att skapa eller förstöra bara omvandla,,,

Är du medveten att vi kan leva i ett universum vars energi är noll? Hawking's liknar det vid att gräva en grop, du får inte bara en grop utan hög med jord också men mängden jord är fortfarande exakt densamma dvs ingen förändring (noll).
Låter det bekant? Något som omvandlas utan att förstöras. Det är likadant med materia och energi i universum. Mörk materia, mörk energi, vanlig materia och gravitation är de krafter kan liknas vid universums gropar och högar, och likt liknelsen blir den totala summan noll då de uppväger varandra.

Vet du vad det innebär för det enda som du försökt ge som förklaring? Att du med största sannolikhet har helt fel angående energi och att du inte har ett uns av hållbart bevis för din tes.
Citat:
sen får vetenskapen tro va dom vill,,, men jag vet att jag har rätt,,,
Måste då fråga, var har du fått iden ifrån att energi inte kan förstöras bara omvandlas? Hur kan du rationalisera det påståendet utan vila på den kunskapsgrund vetenskapen gett oss?
Eller är det så att du väljer det som passar? och du ratar resten? På vilka grunder gör du dessa val isf?
Det kanske är så illa att du endast hänvisar till dig själv som allenarådande när det gäller vad som är rätt och fel? Sant och falskt? Om så är fallet, är all diskussion meningslös.
Citera
2013-09-19, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av odb
Ok, skall ge dig en sista seriös chans:

Du frågar varför evigheten finns i din rubrik, skriver massa flummiga påståenden att allt är evigt, vi är eviga, tankar är eviga utan att förankra det i någon kunskap eller resonemang.

Folk har frågat om du ens kan visa att det finns något evigt.

Det närmsta du kommit ett svar är:

Är du medveten att vi kan leva i ett universum vars energi är noll? Hawking's liknar det vid att gräva en grop, du får inte bara en grop utan hög med jord också men mängden jord är fortfarande exakt densamma dvs ingen förändring (noll).
Låter det bekant? Något som omvandlas utan att förstöras. Det är likadant med materia och energi i universum. Mörk materia, mörk energi, vanlig materia och gravitation är de krafter kan liknas vid universums gropar och högar, och likt liknelsen blir den totala summan noll då de uppväger varandra.

Vet du vad det innebär för det enda som du försökt ge som förklaring? Att du med största sannolikhet har helt fel angående energi och att du inte har ett uns av hållbart bevis för din tes.

Måste då fråga, var har du fått iden ifrån att energi inte kan förstöras bara omvandlas? Hur kan du rationalisera det påståendet utan vila på den kunskapsgrund vetenskapen gett oss?
Eller är det så att du väljer det som passar? och du ratar resten? På vilka grunder gör du dessa val isf?
Det kanske är så illa att du endast hänvisar till dig själv som allenarådande när det gäller vad som är rätt och fel? Sant och falskt? Om så är fallet, är all diskussion meningslös.
Jag är rätt säker på att Lecic är psykotisk och inte förstår svaren han får i sina trådar.

Så ja, all diskussion med en psykotisk människa är meningslös, det är bara medicinering som hjälper.
Citera
2013-09-19, 23:54
Bannlyst
Då har du fel,,,

Har nydligen avslutat en stor utredning och de jag har är bipolär sjukdom. Som förövrigt är en styrka om man förstår den,,,

Cheers
Citera
2013-09-19, 23:57
Bannlyst
Hur kan jag veta de? Kommer visa de i min vetenskapliga handskrivna bok. Men så länge kan ni läsa tråden filosofins stora nöt som ni finner på mina trådar.

Cheers
Citera
2013-09-20, 00:04
Bannlyst
De ända svaret på den nöten är att universum är oändligt i alla dimensioner
Citera
2013-09-20, 02:51
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
De ända svaret på den nöten är att universum är oändligt i alla dimensioner
Tänk ifall universum inte existerar, hur kan du bevisa att universum existerar? Hur kan du lita på något av dina bevis? Allting du upplever är från din hjärna, hur kan du veta att något existerar utanför ditt egna sinne? Hur kan du veta att resten av världen fortsätter existera när du dör? Hur vet du att världen fanns innan du föddes? Hur vet du att vi andra finns, när du inte tittar på oss? Hur vet du att detta inte är ditt egna medvetande som skriver detta meddelande för att få dig ifrågasätta din egna verklighet. Tänk om jag är ditt undermedvetna, som börjat uppfatta hur konstig världen är och försöker kommunicera med dig för att få dig att vakna och se sanningen. Hur vet du att detta inte är en dröm? Hur vet du att du existerade igår, tänk om dina minnen är falska och du skapades för 1 timme sedan?

Hur vet du att evighet kan existera? Hur vet du att evighet är ett koncept du ens kan förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in