Citat:
Ursprungligen postat av
Lecic
De är helt ok att inte tro eller förstå att evigheten är de vi inte kan förstå,,,
Universums existens komner inte sluta bara evigt förändras,,,
Ok, skall ge dig en sista seriös chans:
Du frågar varför evigheten finns i din rubrik, skriver massa flummiga påståenden att allt är evigt, vi är eviga, tankar är eviga utan att förankra det i någon kunskap eller resonemang.
Folk har frågat om du ens kan visa att det finns något evigt.
Det närmsta du kommit ett svar är:
Citat:
Ursprungligen postat av
Lecic
Hur kan jag veta de? eftersom energin (de vi är) går inte att skapa eller förstöra bara omvandla,,,
Är du medveten att vi kan leva i ett universum vars energi är noll? Hawking's liknar det vid att gräva en grop, du får inte bara en grop utan hög med jord också men mängden jord är fortfarande exakt densamma dvs ingen förändring (noll).
Låter det bekant? Något som omvandlas utan att förstöras. Det är likadant med materia och energi i universum. Mörk materia, mörk energi, vanlig materia och gravitation är de krafter kan liknas vid universums gropar och högar, och likt liknelsen blir den totala summan noll då de uppväger varandra.
Vet du vad det innebär för det enda som du försökt ge som förklaring? Att du med största sannolikhet har helt fel angående energi och att du inte har ett uns av hållbart bevis för din tes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lecic
sen får vetenskapen tro va dom vill,,, men jag vet att jag har rätt,,,
Måste då fråga, var har du fått iden ifrån att energi inte kan förstöras bara omvandlas? Hur kan du rationalisera det påståendet utan vila på den kunskapsgrund vetenskapen gett oss?
Eller är det så att du väljer det som passar? och du ratar resten? På vilka grunder gör du dessa val isf?
Det kanske är så illa att du endast hänvisar till dig själv som allenarådande när det gäller vad som är rätt och fel? Sant och falskt? Om så är fallet, är all diskussion meningslös.