2013-09-02, 18:23
Medlem
Monarscoots avatar
Jag har en gammal burk jag inte använder och funderar på att göra den till ett mediacenter om det funkar.
Datorn:
Mac Pro 1,1
2 x dual-core intel xeon 3 Ghz
4 GB RAM

Grafikkort:
ATI Radeon X1900 512 mb

Övriga prylar som kan användas vid behov:
AppleTv3
Ipad 4
Macbook pro 15" ca 2007
Macbook pro 13" tidigt 2010
Netgear mystora nätverkshårddisk

Hd är klart önskvärt då bilden skall upp på en samsung 64" plasma (utan ethernet)

Några förslag på programvara och hur jag skall lägga upp det?
Citera
2013-09-02, 18:50
Medlem
ei96byods avatar
Nu är jag ingen expert, men jag hade definitivt installerat Plex Media Server på datorn (gratis, och bäst enligt många).
Det finns sedan klienter för att ansluta till servern och titta på filmerna, inklusive en samsung plex-app som finns i samsungs appstore. Det finns också klienter till iphone, ipad, android, linux m.m.

Det enda som inte kan använda plex av dina enheter för tillfället är din AppleTV. Den kräver jailbrake för att installera plex-klienten, och ATV3 har det inte kommit någon jailbrake till ännu. Jag vet, för jag har en själv.

Du har ju dock en samsung smart TV, så det borde inte vara något problem.
Citera
2013-09-02, 19:00
Medlem
Monarscoots avatar
Ingen smart tv. Det är samsungs snik-64 som är rensad från allt lull-lull. Tack för ditt svar
Citera
2013-09-02, 22:44
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monarscoot
Ingen smart tv. Det är samsungs snik-64 som är rensad från allt lull-lull. Tack för ditt svar

Då är nog tyvärr din enda chans om du kopplar in en av dina datorer via kabel i TV:n (någon av de bärbara t.ex.) och kör klienten på den datorn.
Citera
2013-09-03, 07:30
Medlem
Monarscoots avatar
Jag har en samsungreciever med smartfunktioner kom jag på nu, det finns alltså en plexapp. Ska kolla på det. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in