2013-09-01, 14:07
Medlem
Ska besöka Västervik o undrar om det är nåt matställe man bör besöka eller undvika?
Jag gillar fräscha grönsaker och bra vegomat.
Citera
2013-09-01, 14:17
Medlem
Freebss avatar
Sahara är helt Ok. Annars har du Smugglaren, dyrt men gott.
Citera
2013-09-01, 14:28
Medlem
SkateBlinds avatar
Guldkant hade jag valt.
Citera
2013-09-01, 18:46
Bannlyst
Mcdonalds
Citera
2013-09-01, 18:50
Medlem
Hm, tja McDonalds har ju rätt fräscha sallader - ibland. Men mest burgare som inte passar en vegetarian :-)
Citera
2013-09-01, 18:56
Medlem
Adelaides avatar
Efter de gångerna jag varit i Västervik så har jag i princip alltid ätit på Åhmans eller Morella. Riktigt bra matställen!
Citera
2013-09-01, 21:40
Medlem
killergirl29s avatar
Sibylla är bästa matstället
Citera
2013-09-01, 22:19
Medlem
Guldkant eller Saltmagasinet (samma ägare) skulle jag rekommendera.

Är man i Västervik och vill ha något vidrigt men lokalförankrat så är det ändå Åhmans man ska besöka, och beställa en "hälften hälften me en halv wäk" alt. "é hälften av varje me wäk". Potatismos, pommes och räksallad.
Citera
2013-09-01, 23:16
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klutsch
Guldkant eller Saltmagasinet (samma ägare) skulle jag rekommendera.

Är man i Västervik och vill ha något vidrigt men lokalförankrat så är det ändå Åhmans man ska besöka, och beställa en "hälften hälften me en halv wäk" alt. "é hälften av varje me wäk". Potatismos, pommes och räksallad.
Du måste skämta?
Citera
2013-09-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Du måste skämta?

Om "hälften av varje med en halv räk"?

Det är inget man skämtar om... men i beskrivningen av vad det är så saknades grillkorven: pommes+mos+grillkorv+räksallad.

Ska tillägga att jag själv aldrig prövat denna rätt trots att jag bott 20år i Västervik... men jag är mer hamburgermänniska än korv och mos människa...
Citera
2013-09-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om "hälften av varje med en halv räk"?

Det är inget man skämtar om... men i beskrivningen av vad det är så saknades grillkorven: pommes+mos+grillkorv+räksallad.

Nänä, det behöver inte va nån korv i en "hälften av varje".. Min käre make kompletterar sin hamburgarmeny med en hälften av varje med en halv wäk, o då får han då aldrig nån korv

en annan variant från Åhmans är ju en Luffare också.. Hamburgerbröd fyllt med potatismos..
Citera
2013-09-28, 02:18
Medlem
Guldkant, Harrys och Sahara är bäst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem