Brukar du sniffa i snusdosan innan du tar en prilla? Jag drar alltid in ett djupt andetag med snoken begravd i dosan innan jag tar en snus. Förutom att det är väldigt gott, så har det blivit något av ett tvångsbeteende. Att lukta på snuset är liksom halva upplevelsen.
Om jag av någon anledning snabbt måste trycka upp en prilla och inte hinner njuta av det där "whiffet" så blir inte snus-upplevelsen lika bra. Det är ungefär som att sätta på ett plåster på ett sår utan att först slicka i sig lite av blodet från såret.
Luktar alltid på nya snussorter som jag testar för första gången, händer även ibland att jag gör det med en nyöppnad dosa. Men det är långt ifrån vid varje tillfälle jag luktar på snusen, oftast slänger jag bara in en.
Nej det brukar jag inte göra. Men det kan förmodligen förklaras med att jag föredrar Ettan! Ett av de snus som luktar sämst (enligt personer i min omgivning). Portion då förstås, vilket lössnus luktar inte gott liksom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!