2013-08-30, 19:44
Medlem
Tjenare.
Jag satt och flyttade en mapp som var minst 10 gig stor från en partition till en annan när Finder (eller egentligen TotalFinder) kraschade. När jag tittar på HDDn jag flyttade filerna till så är mappen bara lite transparent och går inte att klicka. Kan man på något sätt fortsätta där man slutade? Det går inte att komma in i mappen och se vilka filer som redan förts över. Eller är det bara att ta bort allt som inte blev riktigt överfört och börja om igen? Hur funkar detta när man flyttar och inte kopierar? Kommer en del filer redan att ha flyttats och därmed vara oåtkomliga i den avbrutna mappen som är transparent och inte går att komma in i?
Senast redigerad av JonisBader 2013-08-30 kl. 19:47.
Citera
2013-09-02, 13:27
Medlem
tzjs avatar
Prova att starta om finder. klicka cmd + alt + esc. Klicka på finder och sedan starta om.
Citera
2014-02-19, 01:15
Medlem
R4hu7s avatar
Lånar denna tråd.
Skulle flytta lite filer till papperskorgen men efter att ha rullat på med överföringen till papperskorgen utan att den hamnade där så valde jag att cmd+alt+esc och starta om Finder. Men nu när jag klickar på Finder så syns inte mapparna alls.
Hur startar man upp det igen utan att behöva starta om datorn? Går det ens?

Dessutom så går fläkten igång på högvarv så förbaskat! Det händer varje gång jag startar om Finder.
Senast redigerad av R4hu7 2014-02-19 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in