2013-08-29, 21:37
Medlem
Tjena fb folket, jag använder en SSD disk som är min lokal disk C: och en annan hårddisk E: med 2tb där jag har spel, program etc. Problemet är att när jag laddar ner ett tex program till E: disken så blir det en svart kvadrat på ikonen, jag läste på en annan tråd att detta kunde bero på att ikonerna ''kopierades'' till C: disken och lades till i min profil vid windows filerna. Är det någon som stött på samma eller liknande problem och isåfall hur löste du det? Tacksam för svar
Citera
2013-08-29, 21:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2013-08-29, 21:42
Medlem
Kan du inte förinställa var det ska laddas ner?
Citera
2013-08-29, 21:51
Medlem
Windows 7 Ultimate 64-bitars, sorry glömde.
Jo jag installerar dem på E: men det sker fortfarande :/

Såhär ser det ut.
http://tinypic.com/view.php?pic=14kwo5d&s=5
Citera
2013-08-30, 00:20
Medlem
antezzzs avatar
Ser ju ut som det är genvägsikonen som saknas eller problem att rendera den eftersom ikonerna visas ju bara området där overlayet där genvägsikonen ska visas som är svart.

Du har inte pillat något med den? Google hur man inaktiverar "shortcut icon" så fixar det sig nog.
Citera
2013-08-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Ser ju ut som det är genvägsikonen som saknas eller problem att rendera den eftersom ikonerna visas ju bara området där overlayet där genvägsikonen ska visas som är svart.

Du har inte pillat något med den? Google hur man inaktiverar "shortcut icon" så fixar det sig nog.
Testade att både aktivera och inaktivera shortcut icons, dock så hände det ingenting.
När jag skapar en genväg så blir den genast helt svart, (näst nedersta ikonen på bilden).
http://oi44.tinypic.com/2mnj22v.jpg
Citera
2013-08-30, 15:42
Medlem
Fixat! Var tvungen att ta bort Shortcut Icon Arrows med hjälp av Ultimate Windows Tweaker.
Tack för tipsen, en mod kan nu låsa tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in