Jag påstår att det finns inget större allmänintresse i filosofi längre.
Detta beror på att vetenskapen har haft sitt genomslag sedan efterPlaton.
Sedan var det jag skrev i övrigt, lite retorik.
Allmänheten är idioter som aldrig har varit intresserade av annat än bröd och skådespel. Filosofi har bara intresse för den lilla minoriteten självständigt tänkande människor.
Du skulle ha svårt att finna någon på det här forumet som är mer intresserad av filosofi än vad jag är, men diskursen tar jag hellre med någon som är förmögen att uttrycka sina tankar i klartext. Återigen, jag vill inte förnärma dig eftersom du har en funktionsnedsättning, och om du tagit illa upp av någonting så ber jag om ursäkt. Jag har redan förklarat varför det kommer sig att jag ibland uttrycker mig som jag gör.
Ingen är perfekt.
Jag kan visserligen ha misstolkat topic. Rubriken lyder: "Vad är allmänintresse?", således avhandlar inte frågan huruvida filosofi är ett allmänintresse, i direkt bemärkelse, utan snarare vad allmänintresse kan anses vara ur ett filosofiskt perspektiv. Påstår du att filosofi är någonting annat än ett allmänintresse så kan jag både hålla med samt förkasta detta.
Vidare, tack vare vetenskaplig utveckling har vi kunnat framställa goda filosofiska frågor som annars aldrig hade varit möjliga. Det kan således ligga i filosofins intresse att vetenskapen gör framsteg, faktiskt är det sannolikt så att det, om något, utvidgar ämnet. Personligen är jag dock generellt mer intresserad av ursprunglig, postklassicistisk filosofi.
Du skulle nog intressera dig mer för mänskliga relationer så förstår du bättre varför du gillar att vara ohövlig. Jag gillar definitivt inte ohövlighet, så detta var bara ett vänligt råd.
Du skulle nog intressera dig mer för mänskliga relationer så förstår du bättre varför du gillar att vara ohövlig. Jag gillar definitivt inte ohövlighet, så detta var bara ett vänligt råd.
Tillåt mig att annektera dina fördomar; jag skiter fullständigt i vad du tycker om mig. Man kan ju fråga sig själv varför du citerat mig två gånger i två olika trådar, bägge gånger offtopic.
Jag, precis som många andra här på forumet, är duktigt rutinerade vad gäller peertops ständigt återkommande, "filosofiska" strävan... Och jag är inte den första som tröttnat på det och kommenterat hans vis.
Jag har inte brutit mot några av forumets regler i den här tråden (förutom möjligen en del offtopic, inte direkt mindre av det nu tack vare dig), så du gör rätt i att faktiskt läsa reglerna, och sedermera ge fan i att attackera folk för att de följer dem.
Jag är mycket medveten om att du ser rött nu, och söker kritisera mig för min "ohövlighet" (trots att jag t.o.m. försett TS en ursäkt samt förklaring), men jag är inte intresserad av dina åsikter om hur jag beter mig på forumet.
Jag är förresten en jättesnäll kille i verkligheten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!