Hej!
Jag har ett ganska nytt 32GB-minne där jag har lagrat massor av gamla bilder, dokument och andra ovärderliga saker som inte finns någon annanstans. När jag nu matar in enheten i datorn kommer felmeddelandet "Disken blablabla behöver formateras innan du kan använda den". Jag trycker bort det och då kommer en dialogruta med texten "Volymen innehåller inget känt filsystem. Kontrollera att alla nödvändiga drivrutiner för filsystemet är inlästa och att volymen inte är skadad." Jag vet att enheten inte är fysiskt skadad och drivrutiner är i alla fall installerade.
Jag har googlat lite och testat att söka reda på de försvunna filerna med flertalet program, däribland GetDataBack, Recuva, ZAR, PCI File Recovery och ett betalprogram som jag drog ner från TPB, men inget klarade av att läsa in några filer. Jag skulle kunna ge vad som helst för att få dessa filer tillbaka!
Vad jag nu undrar är om det går att formatera det och sedan återställa filerna via något av den hög program jag har installerade? Känns som om det är helt omöjligt att kunna komma åt några filer nu, inte ens köra felsökning på enheten går för den finns inte enligt datorn.
Otroligt tacksam för all hjälp!