2013-08-28, 21:29
Medlem
Hej!
Funderar på att köpa en surfplatta, mest för att ha med på resande fot.
Tanken är både att kunna surfa, spela spel, men ev. ibland att kolla på film/någon serie också.
Tror ni att en 7 tums skärm är för liten för att titta på film på? Är 10 tum bättre? Eller är 10 tum möjligtvis klumpigare att ha med på resan?
Bara nyfiken :-) Vill även ha en surfplatta med möjlighet för 3G bör tilläggas :-)

Tips?
Citera
2013-08-28, 21:33
Avslutad
Älskar min Sony Xperia Tablet Z, men den är nog på tok för dyr?
Citera
2013-08-28, 21:42
Medlem
Django.97s avatar
En ipad mini är ju väldigt smidig om man är på resande fot. Har själv en asus transformer pad som jag tycker är sjukt bra, men om man ska ha surfplattan med sej kan nog en 10tummare bli lite klumpig. En ipad mini ligger på 7.9 tum tror jag. Jag har kollat på youtube på den och tycker inte det är för litet, men det är ju olika.
Citera
2013-08-28, 22:02
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Django.97
En ipad mini är ju väldigt smidig om man är på resande fot. Har själv en asus transformer pad som jag tycker är sjukt bra, men om man ska ha surfplattan med sej kan nog en 10tummare bli lite klumpig. En ipad mini ligger på 7.9 tum tror jag. Jag har kollat på youtube på den och tycker inte det är för litet, men det är ju olika.

Bytte ut min Samsung 10,1 tum, mot en ipad mini. Den är mycket smidigare att ha med sig och är lätt och skön att hålla i. Fungerar för mig iaf
Citera
2013-08-28, 22:29
Medlem
adam04s avatar
Ipad mini är mycket enklare att hantera och hålla i, smidig är den. Tycker den vanliga ipad väger för mycket vilket gör den lite svår att hålla i. Ipad mini kan man hålla hur som helst.
Citera
2013-08-28, 22:55
Medlem
vemejag123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura01
Hej!
Tanken är både att kunna surfa, spela spel, men ev. ibland att kolla på film/någon serie också.
Tror ni att en 7 tums skärm är för liten för att titta på film på? Är 10 tum bättre? Eller är 10 tum möjligtvis klumpigare att ha med på resan?
Bara nyfiken :-) Vill även ha en surfplatta med möjlighet för 3G bör tilläggas :-)

Tips?
ipad mini är så jävla mycket skönare än vanliga ipaden om man ska ta med sig den runt. jag har e själv och säger bara att det var en av dom bästa köpen jag har gjort. fixa airplay till teven med apple tv så kan jag säga dig att man mår riktigt jävla bra.
Citera
2013-08-29, 06:34
Medlem
Åh, tack för era svar! Då vet jag vad jag ska spana efter Verkar skönt att kunna ha en liten att ha i handen awesome!
Citera
2013-08-29, 12:43
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura01
Hej!

Tips?

Mitt råd till dej är lite annorlunda än de ovan!

Jag rekommenderar dej att kolla på vissa Windows surfplattor..
Främst de som levereras med ett tangentbord!
Det troliga är att du kommer att använda surfplattan som en mindre och "enklare att alltid ta med" bärbar dator.. Då räcker inte pekskärmen.. Därför behövs ganska snart ett tangentbord!

En viktig skillnad att tänka på är att om du köper en med Windows RT så är den lika begränsad som en android eller apple platta, Du kan då bara köra APPAR.. Inte några program..

Köper du en platta med RIKTIG windows t.ex. denna: http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/windows/acer-iconiaw700-323b4g06as/182714.7102/
eller t.ex. denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782284 (där "Bluetooth Tastatur" bör stå för att den levereras med tangentbord )

Det finns fler iconia plattor som har både riktig windows 8 och tangentbord i priset..

När du jämför, välj storlek först, sedan jämför du hur mycket lagringsyta du får.. Jämför sedan batteritiden (med Tgb.) och se sedan ifall du vill installera riktiga program i plattan!

om du nöjer dej med en enklare platts som INTE kan installera riktiga program (Jämför med vika du har i din dator) , så har du såväl Android, apple eller Windows RT-plattor att välja på!

Men ta mitt råd! Välj en med tangentbord. Du kommer att ha så mycket större användning av den då!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2013-08-29 kl. 12:45.
Citera
2013-08-29, 13:35
Medlem
morkfromorks avatar
Fast undvik gärna Acer, det är det billigaste möget man kan köpa och det blir ofta problem.
Citera
2013-08-30, 08:01
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Fast undvik gärna Acer, det är det billigaste möget man kan köpa och det blir ofta problem.

Nja! Nu är inte jag expert på just dom, de var mer som en fingervisning om vad man kunde titta på!

Men en engelsk test av deras bärbara så sa testarna att de skärpt sig rejält, just för att bli av med billighets stämpeln.. Och den/de bärbara de testade hade enligt testarna också bättre kvalité än tidigare modeller..

Så saker och ting kan förändras...
Citera
2013-08-30, 17:19
Medlem
Tjoooo!
Nu har jag redan köpt en sån här, blir nog bra :

http://fyndiq.se/product/166869-7-tums-surfplatta-3g/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto