2013-08-28, 20:00
Medlem
Tjena flashback!
Har tänkt börja lira lite texas på nätet. Har läst grundläggande teori(regler, starthänder, pott-odds, position etc.) och känner att jag är redo att ta mig an de lägsta nivåerna på fixed limit. Signade upp mig på 888 poker och partypoker igår. Grejen är bara den att jag knappt hittar några bord på de nivåerna med ca 7- 10 spelare. Finns ju knappt några bord alls på FL. gör jag något fel eller är trafiken helt enkelt kass på de nivåerna? vilka pokerrum rekommenderas i så fall? har inte satt in några pengar än utan har bara kollat runt lite(har det med saken att göra?).

tacksam för svar

pussokram
Citera
2013-08-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theinvestor
Tjena flashback!
Har tänkt börja lira lite texas på nätet. Har läst grundläggande teori(regler, starthänder, pott-odds, position etc.) och känner att jag är redo att ta mig an de lägsta nivåerna på fixed limit. Signade upp mig på 888 poker och partypoker igår. Grejen är bara den att jag knappt hittar några bord på de nivåerna med ca 7- 10 spelare. Finns ju knappt några bord alls på FL. gör jag något fel eller är trafiken helt enkelt kass på de nivåerna? vilka pokerrum rekommenderas i så fall? har inte satt in några pengar än utan har bara kollat runt lite(har det med saken att göra?).

tacksam för svar

pussokram

FL är tyvärr en spelform som är på väg att dö ut helt och hållet.
Citera
2013-08-28, 20:40
Medlem
jasså? det var tråkigt att höra. kan du rekommendera en spelform som är bra för nybörjare?
Citera
2013-08-28, 20:59
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
jasså? det var tråkigt att höra. kan du rekommendera en spelform som är bra för nybörjare?

Lira seven card stud, det är väldigt likt fixed limit på så sätt att potterna blir jättestora i förhållande till maxbet så man kan ofta sitta och jaga kort
Citera
2013-08-28, 21:01
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Tjena flashback!

tacksam för svar

pussokram

Pokerstars, kort o gott. Gott om bord även på micro stakes fl
Citera
2013-08-28, 22:19
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
FL är tyvärr en spelform som är på väg att dö ut helt och hållet.
Stars hade nyligen en FL-drive, då märktes det att det inte lockade lika mycket "ryskt spel", det om något borde locka folk att spela FL. Under driven dom körde var det rätt mycket folk som spelade, tycker gott dom kunde haft kvar deras FL-turneringar med låga inköp varje timme som dom hade då, det var ju ändå inga garanterade turneringar, då hade nog fler fått smak för spelet.
Citera
2013-08-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Stars hade nyligen en FL-drive, då märktes det att det inte lockade lika mycket "ryskt spel", det om något borde locka folk att spela FL. Under driven dom körde var det rätt mycket folk som spelade, tycker gott dom kunde haft kvar deras FL-turneringar med låga inköp varje timme som dom hade då, det var ju ändå inga garanterade turneringar, då hade nog fler fått smak för spelet.

Jag vet inte hur mycket FL-turrar du har lirat genom åren. Det är inget höjdarformat.

Att NL-turneringar lockar så många beror på att den sämre spelaren upplever att han kan ta hem det. För att nöjes-spelare ska vilja delta krävs det spelformer med action.

TNL är helt enkelt den optimala turneringsspelformen.

Om du vill spela något annat än TNL så rekommenderar jag dig att testa PLO cash game.
Citera
2013-08-29, 21:33
Medlem
Glöm FL som nybörjare. Det ger en falsk trygghet.
Spela freerolls på t.ex Full Tilt Poker, det går en varje timme varav varannan har kontantvinster.

Håll dig till billiga turneringar som nybörjare.
Här kan jag reka Svenska Spels pokerklient då den är stängd från alla världens muppar som orkar pumpa skitturneringar med bra pokerkunnande.

Om du mot förmoda måste spela FL så rekar jag dig att köra Full Tilts H.O.R.S.E- Gratisturnering som går runt kl 23 varje dag.

Billiga SnG är ju även ett alternativ för nybörjare men glöm Kontantspel oavsett spelform.

Lycka till vid borden!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in