2013-08-28, 16:23
Medlem
Tjena flashback!
Har tänkt börja lira lite texas på nätet. Har läst grundläggande teori(regler, starthänder, pott-odds, position etc.) och känner att jag är redo att ta mig an de lägsta nivåerna på fixed limit. Signade upp mig på 888 poker och partypoker igår. Grejen är bara den att jag knappt hittar några bord på de nivåerna med ca 7- 10 spelare. Finns ju knappt några bord alls på FL. gör jag något fel eller är trafiken helt enkelt kass på de nivåerna? vilka pokerrum rekommenderas i så fall? har inte satt in några pengar än utan har bara kollat runt lite(har det med saken att göra?).

tacksam för svar

pussokram
Citera
2013-08-28, 16:25
Medlem
Kör lite heads-up om du inte hittar något, det är nyttigt!
Citera
2013-08-28, 16:28
Medlem
Tack för tipset. känner dock att det verkar vara lite avancerat för mig. är en riktig rookie så vill gärna börja på det lättaste
Citera
2013-08-30, 12:44
Medlem
Argh123s avatar
Räkna Outs och få ut Odds. Spela därför rätt stora bord och tight. Har du bra odds att få fram en stark hand (OBS, bli inte allt för glad för låga träffar) kan du vinna stora potter. Om inte är det bara vänta.
Två mans spel bygger på att spela fastän din hand inte är så märkvärdig, så där lär du dig inget om odds. Skriv ut en lista på alla odds. Är ni 10 vid bordet, men oftast bara 6 som spelar fram till River så tycker jag du ska försöka spela händer där oddsen är lägre än 6. Alltså att du träffar ett högt kort var 6e River. Om du har 8 Outs (gynnsamma kort) så lyckas du oftast med att träffa var 6e River.

Ex på detta är att Har Ess och Kung på handen. Kvar finns 6 kort för Ess eller Kung
Floppen ger K Q J
Du har alltså par i Ess och Kungar. Du jagar ytterligare en Ess (2 outs), en Kung (2 outs)
Turn ger dig 10 (taskigt blandat, jag vet)
Då har du för stege 4 kort för 10
Du har E K Q J och jagar en 10a.
2 + 2 + 4 = 8 Outs.
Hade du däremot bara jagat ett par så vore det nästan lönlöst att räkna in 3 outs för ett par.

Hoppas du är med på noterna. Skriv gärna ut ett sådant blad som sagt. Ibland blir det besvärligt med matte räkning. Skriv gärna ut ett där typiska exempel finns med. Så du inte gör dig frågande över varför de skrivit ut 17 Outs.

Som sagt, jämför först din chans att träffa, sedan hur stark den är och sist hur viktig den är i sammanhanget. Att spela mot få spelare kan man vinna med svaga händer, men ett stort bord kräver starkare händer än par och triss.

Edit. Räkna 47 med antalet Outs
47 / 5 = 9
fortsätt dividera med 6, 7 osv
47/ 10 = 5
fortsätt dividera med 11, 12 osv...
47 /15 = 3
osv osv.. .
Senast redigerad av Argh123 2013-08-30 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in