2005-06-25, 11:03
Medlem
För nåt år sen gick det ett reseprogram på femman där tre människor (två vanliga och en "kändis" ) reste runt till städer i europa. Jag minns inte vad programmet hette men det var kul, dom åkte och kollade på roliga/intressanta grejer och i ett avsnitt var Godzilla med och fick sitt könsfår färgat. Nåväl.

I ett avsnitt när dom var på Island så var dom och kollade på ett jättemystiskt spökhus. Huset var en enplansvilla har jag för mig och det var helt orenoverat för ingen hade tydligen kunnat renovera det för att det var så hemsökt, dom som bott där hade tydligen bara dragit helt plötsligt. Det såg jävligt spöklikt ut och grannarna ville inte uttala sig om huset. Vad var det för hus? Jag blev mycket faschinerad och har försökt googla på det men hittar inget. Jag tror det var i Reykjavik huset stod alltså. Är det nån som har sett programmet eller vet vad jag talar om?
Citera
2005-06-25, 11:48
Medlem
Programmet hette Restv tror jag har var otroligt underhållande.
Spökhuset du pratar om låg i Reykjavik ja, var nåt prat om att dom hade haft nån tävling där en gång som gick ut på att ett gäng människor skulle försöka vara kvar där inne så länge som möjligt. Vinnaren sades ha varit tvungen att läggas in på psyket nån vecka efter att han lämnat huset och sedab så ska han ha avlidit en tid senare.
Har dock inte hört om det här huset på nåt annat ställe så hur mycket som är sant har jag ingen aning om.
Vore dock kul att få veta mer.
Citera
2005-06-25, 12:12
Medlem
Immers avatar
Gjorde en snabb google-sökning och det kanske är detta hus ni menar:

http://homepage2.nifty.com/atelier_h...and/931111.jpg
Citera
2005-06-25, 12:28
Medlem
Nej det vi söker är ett enplanshus, tror jag, i ett bostadsområde.
Citera
2005-06-25, 15:04
Medlem
Immers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej det vi söker är ett enplanshus, tror jag, i ett bostadsområde.

Hoppsan, det såg jag nu när jag läste inlägget igen.
Citera
2005-06-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Programmet hette Restv tror jag har var otroligt underhållande.
Spökhuset du pratar om låg i Reykjavik ja, var nåt prat om att dom hade haft nån tävling där en gång som gick ut på att ett gäng människor skulle försöka vara kvar där inne så länge som möjligt. Vinnaren sades ha varit tvungen att läggas in på psyket nån vecka efter att han lämnat huset och sedab så ska han ha avlidit en tid senare.
Har dock inte hört om det här huset på nåt annat ställe så hur mycket som är sant har jag ingen aning om.
Vore dock kul att få veta mer.
Ja just precis! Det var ett mycket bra program. Synd att ingen verkar veta mer om spökhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in