2013-08-27, 23:03
Medlem
Mina cookies har försvunnit och nu måste jag logga in på youtube/gmail på nytt.

Får när jag skriver in mail och lösen: "Det verkar som om du loggar in från en ovanlig plats. Hjälp oss att bekräfta din identitet för din egen säkerhet." och måste skriva in ett telefonnummer. Den "ovanliga platsen" är min hemdator som jag alltid loggar in från.
"För din egen säkerhet", yeah right.

Jag vill inte att stalkergoogle veta mitt nummer utan jag vill ha tillgång till mitt konto på vanligt vis utan massa jävla skit. Går det att komma runt?

Står inte att det krävs mitt originalnummer, och krävs inte det är det ju ingen säkerhet, krävs det så går det inte för att jag använde ett fake (temporärt nummer genom gula sidorna annonser).
Citera
2013-08-27, 23:09
Medlem
Djuups avatar
Alla dina uppgifter finns på Google oavsett om du vill ge ut ditt nummer. Sluta fjanta dig och registrera bara.
Citera
2013-08-27, 23:12
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuup
Alla dina uppgifter finns på Google oavsett om du vill ge ut ditt nummer. Sluta fjanta dig och registrera bara.

Tyvärr sant. Bara göra det dem begär om du vill använda tjänsten.
Citera
2013-08-27, 23:14
Bannlyst
De sitter på dina uppgifter varesig du vill eller ej. Köp en billig telefon för någon hundring och verifiera med om du är nojjig.
Citera
2013-08-27, 23:14
Medlem
Z1s avatar
Man brukar väl kunna klicka sig förbi det? Annars får du väl skaffa dig ett anonymt kontantkort ellet något

Receive-sms-online.com finns iof men då kan alla andra se de sms du får.
Citera
2013-08-27, 23:20
Medlem
Numes avatar
Du behöver inte verifiera. Leta efter någon liten "remind me later" etc
Citera
2013-08-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z1
Man brukar väl kunna klicka sig förbi det? Annars får du väl skaffa dig ett anonymt kontantkort ellet något

Receive-sms-online.com finns iof men då kan alla andra se de sms du får.
Tack! Grymt!

Ganska obvious att det bara är en stalker-sak, har ju ingenting med säkerhet att göra.
Hade jag varit någon som luskat ut någon annans lösenord hade jag ju kunnat göra exakt samma sak.
Citera
2013-08-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ui
Mina cookies har försvunnit och nu måste jag logga in på youtube/gmail på nytt.

Får när jag skriver in mail och lösen: "Det verkar som om du loggar in från en ovanlig plats. Hjälp oss att bekräfta din identitet för din egen säkerhet." och måste skriva in ett telefonnummer. Den "ovanliga platsen" är min hemdator som jag alltid loggar in från.
"För din egen säkerhet", yeah right.

Jag vill inte att stalkergoogle veta mitt nummer utan jag vill ha tillgång till mitt konto på vanligt vis utan massa jävla skit. Går det att komma runt?

Står inte att det krävs mitt originalnummer, och krävs inte det är det ju ingen säkerhet, krävs det så går det inte för att jag använde ett fake (temporärt nummer genom gula sidorna annonser).

Det går att klicka sig förbi det om man vill. Finns en liten "nej tack"-knapp längre ner.
Citera
2013-08-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Det går att klicka sig förbi det om man vill. Finns en liten "nej tack"-knapp längre ner.
Citat:
Ursprungligen postat av Z1
Man brukar väl kunna klicka sig förbi det?
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Du behöver inte verifiera. Leta efter någon liten "remind me later" etc
Efter jag "bekräftat min identitet" som inte fanns någon skippknapp på, kom jag in på kontot, och då kom en "bekräfta nummer" som jag kunde hoppa över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in