2020-07-12, 22:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor skulle inte klara en privatisering. Då ställs ju krav på mätbara prestationer. Bättre då att fortsätta suga på Moder Sveas allt mer uttorkade skatte-tutte, som män till största del finansierar.

Skulle majoriteten män ekonomiskt klara en 100%:ig privatisering av vården, skolan, brandkåren, polisen, militären osv osv? Vem skulle ta hand om hans åldrande föräldrar? Många äldre tar många läkemedel, hade majoriteten män haft råd att betala dessa till två åldrande föräldrar? Svärföräldrarnas mediciner? Vad händer om han råkar ut för en olycka och blir klassad som icke arbetsduglig?
Citera
2020-07-12, 22:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att återinföra krav på högre röstålder och krav på egenförsörjning och vandel skulle eliminera många problem med den allmänna rösträtten. Höj kvinnors rösträttsålder till 30 år, och sortera bort bidragstagare som Jenny och Moment22.

Amen din utslagna, psykiskt sjuka bidragstagare har du skruvat upp grammofonen igen? Börjar inte skivan bli lite utsliten vid detta laget?
Citera
2020-07-12, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Likafullt var värnpliktsstrecket en av förutsättningarna för att få rösta. Man gjorde faktiskt rätt i att omyndigförklara kvinnor. Jag tycker att kvinnor ska tvingas bevisa sin myndighet innan de får rösta. Man ska kunna visa att man klarar av att tillgodogöra sig fakta och tänka rationellt. Man måste också lära sig om kulturella värderingar och att kunna värdera risker. Annars skadar kvinnligt inflytande samhället.

Jag vet att du tycker så ja. Som tur är så är de flesta män och kvinnor inte så tomma i skallen som du är, så din åsikt kring detta kommer du ingenvart med.

För övrigt så klarar inte du av att tillgodogöra dig fakta. Rationellt tänkande verkar inte heller vara någon stark sida hos dig.
Varför säger jag det då?
Jo, du är anhängare av judeteorin och gällande den finns det ingen vettig fakta eller ett rationellt förhållningssätt.
Ett annat exempel är din relation till prostituerade.
Ett annat exempel är ditt irrationella hat mot svenska kvinnor.

Ska jag fortsätta?
Citera
2020-07-13, 00:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Och det är männs fel? 10m människor svälter inte, du svälter inte, der är definitvut om med säkerhet tack vare män som kom före oss OCH män idag.

God bless all men.
Citera
2020-07-13, 00:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vet att du tycker så ja. Som tur är så är de flesta män och kvinnor inte så tomma i skallen som du är, så din åsikt kring detta kommer du ingenvart med.

För övrigt så klarar inte du av att tillgodogöra dig fakta. Rationellt tänkande verkar inte heller vara någon stark sida hos dig.
Varför säger jag det då?
Jo, du är anhängare av judeteorin och gällande den finns det ingen vettig fakta eller ett rationellt förhållningssätt.
Ett annat exempel är din relation till prostituerade.
Ett annat exempel är ditt irrationella hat mot svenska kvinnor.

Ska jag fortsätta?

Fakta är inte beroende av dina känslor för att vara objektivt verkliga. Mitt förakt mot svenska kvinnor, och mina andra åsikter är ytterst grundade i objektiv fakta. Unga svenska kvinnor röstar bevisligen mycket oftare än unga män på partier som störtar landet i fördärvet. Att judar är överrepresenterade inom feminism, mainstream media och globala finansföretag är ett faktum. Varför ska inte judar få kritiseras och granskas? Judar anklagar nationellt sinnade svenskar för att vara rasister, samtidigt som judar i Israel är de djupt nationalistiska.
Citera
2020-07-13, 00:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fakta är inte beroende av dina känslor för att vara objektivt verkliga. Mitt förakt mot svenska kvinnor, och mina andra åsikter är ytterst grundade i objektiv fakta. Unga svenska kvinnor röstar bevisligen mycket oftare än unga män på partier som störtar landet i fördärvet. Att judar är överrepresenterade inom feminism, mainstream media och globala finansföretag är ett faktum. Varför ska inte judar få kritiseras och granskas? Judar anklagar nationellt sinnade svenskar för att vara rasister, samtidigt som judar i Israel är de djupt nationalistiska.

Bara för att judar är överrepresenterade i diverse verksamheter så betyder det inte att de står för någon konspiration som spänner världen över i princip, och att det finns en "plan".
Kan vara som så att du och div. andra mindre framgångsrika män är lite avundsjuka på judarna eftersom de verkar ha en mycket god förmåga att göra affärer.
Därtill vill du hitta syndabockar till ditt miserabla liv, är det inte judarnas så är det kvinnornas, eller kanske bögarnas fel?
Citera
2020-07-13, 00:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nästan en miljard människor svälter i världen och män krigar, våldtar och mördar hela tiden.

Vet ej hur många exempel du vill ha.

Kvinnor röstar ju för det. Så kanske är det ingen bra idé med kvinnlig rösträtt då?
Citera
2020-07-13, 00:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kvinnor röstar ju för det. Så kanske är det ingen bra idé med kvinnlig rösträtt då?

Nu får du nog utveckla vad exakt det är du menar när du skriver så.
Citera
2020-07-13, 00:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nu får du nog utveckla vad exakt det är du menar när du skriver så.

Ja kvinnor i västvärlden röstar ju på politiker och den politik som leder till att väst krigar och att fler kvinnor blir våldtagna av invandrade män.
Citera
2020-07-13, 00:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja kvinnor i västvärlden röstar ju på politiker och den politik som leder till att väst krigar och att fler kvinnor blir våldtagna av invandrade män.

Jaha, så det är kvinnornas fel att män krigar?
Citera
2020-07-13, 00:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jaha, så det är kvinnornas fel att män krigar?

Ni utgör väl minst 50% av väljarbasen? Om inte mer...
Citera
2020-07-13, 00:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ni utgör väl minst 50% av väljarbasen? Om inte mer...

Vad har det med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in