Ströbaek säger i Exspressen att Ulvson inte fått nån diagnos.
Men nåt allvarligare än höstinfluensa verkar det vara. Ställa in ett teaterengagemang är inte vardagsmat.
– Vi vet inte vad det är som har hänt. Han blev inlagd på sjukhus förra veckan och då ställde vi in repetitionerna. Sedan blev han kvar på sjukhuset och vi vet inte riktigt hur länge han ska vara där. Han har inte fått någon diagnos, säger My Ströbaek.
Edit: Peter Dalle till Aftonbladet: "Han har haft ont i huvudet och känt sig trött men i övrigt har han varit i bra form. Han hälsade på mig på landet i somras och då mådde han ju jättebra".
Efter en dramatisk sjukdomsperiod är han tillbaks på scenen.
Citat:
– Det började som en förkylning med lite feber och stark trötthet. Jag stannade hemma några dagar men sedan kommer jag inte ihåg så mycket.
– De har berättat för mig att jag inte kände igen våra barn och då åkte vi i väg till akuten. Där fick jag väldiga kramper så de blev tvungna att söva ner mig. Sedan låg jag nedsövd i tre veckor. Till en början viss*te de inte vad jag hade drabbats av.
– Jag var sjukskriven i tio månader och var jättedålig, jag kunde inte gå.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!