2014-06-10, 18:55
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGaarman
Gick inge vidare fr mig heller, min vn.

Citat:
Ursprungligen postat av H.A.M
Antar att det r krt fr en om man misslyckades totalt med uppgift 2 och 3?

Satsa p outstanding imorgon! Loppet r absolut inte krt!
Citera
2014-06-10, 19:03
Medlem
Zinklos avatar
Blev apmycket drygt pillande med stltrden till min fingerkonstruktion s jag lyckades gra hl p ngra fingertoppar.

Misstnker att juryn inte r s jttefrtjusta i att anvnda ngot som r neddrnkt i ngon annans blod

Hoppas p fler skissuppgifter till imorrn. Vet inte hur mycket mer pill mina stackars fingrar orkar med.
Citera
2014-06-10, 19:44
Medlem
Uppgift en tog lite tid att komma igng med.
Men annars roliga uppgifter!

Mer tid kan man vl alltid behvs, men kndes inte som ngot stress. ngrar lite p utfrande p det ene p uppg tre, men bara pill!

Blir mer stltrd imorgon, vran vakt sade vi mste inte slnga den.

Nr det var en halv timme kvar av uppg tv, fick vi veta att det fanns mtt som den inte skulle verskrida-liiite panik d!

Kr hrt: ny dag imorgon!!
Senast redigerad av BlendaSensitive 2014-06-10 kl. 19:45. Anledning: stavning
Citera
2014-06-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGaarman
Gick inge vidare fr mig heller, min vn.
Trkigt att hra :/ Ajja fr vll frska igen nsta r om man inte gr vidare med hjlp av ett mirakel eller ngot ^^

Citat:
Ursprungligen postat av knightpete
Tror jag inte. Det stod p lappen att Juryn gr en totalbedmning. Vad du tycker r misslyckat kanske de tycker r bra. Starta om p nytt i morgon och hoppas p det bsta.

P andra uppgiften s blev jag inte ns frdig s konstruktionen funkar ej. Min model p tredje uppgiften r jag 99% sker p att den kommer rasa under frakten -.- Som sagt jag r antagligen 99% krd. Fr vll bita i det sura pplet och satsa hrdare nsta gng.

Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Satsa p outstanding imorgon! Loppet r absolut inte krt!

Kommer absolut frska gra mitt bsta men model byggande har aldrig varit min starka sida. Fredrar skiss/rit uppgifter betydligt mer :/

Tack fr era uppmuntrade ord, uppskattas enorm. Lycka till p er imorgon.
Citera
2014-06-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlendaSensitive
Nr det var en halv timme kvar av uppg tv, fick vi veta att det fanns mtt som den inte skulle verskrida-liiite panik d!

What var det mtt? Missade jag helt fan...
Citera
2014-06-10, 20:52
Medlem
det stod inge mtt p uppgift 2, och vi i Ume fick veta maxmtt nr de var 10-15 minuter kvar
dock hade jag tur att min "hll mttet" s att sga!

jag r njd med provdag 1 och de knns bra infr imorgon!

Ni som inte r njda med dag 1, ni har ingenting att frlora imorgon!! S knde jag frsta ret ja gjorde provdagarna (det hr r mitt tredje frsk) och ja gick in och satsade allt dag 2!!

Ngon hr som gjorde provet i Ume?
Hur mnga var ni p de andra provorterna?
Jag uppskattar att vi var cirka 18 pers i Ume? 2 dk iaf inte upp
Citera
2014-06-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbcat
What var det mtt? Missade jag helt fan...

De sa till oss p Chalmers nr det var 20minuter kvar att mtten inte fick verstiga 30*17*11cm

Nr vi sg hur ldan skall delas fr uppgifterna s frstod jag varfr, den fr ju inte plats annars, jag hade tur som hll mig inom mtten...
Citera
2014-06-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightpete
De sa till oss p Chalmers nr det var 20minuter kvar att mtten inte fick verstiga 30*17*11cm

Nr vi sg hur ldan skall delas fr uppgifterna s frstod jag varfr, den fr ju inte plats annars, jag hade tur som hll mig inom mtten...

ok tror jag klarar mig precis
Citera
2014-06-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltarn
det stod inge mtt p uppgift 2, och vi i Ume fick veta maxmtt nr de var 10-15 minuter kvar
dock hade jag tur att min "hll mttet" s att sga!

jag r njd med provdag 1 och de knns bra infr imorgon!

Ni som inte r njda med dag 1, ni har ingenting att frlora imorgon!! S knde jag frsta ret ja gjorde provdagarna (det hr r mitt tredje frsk) och ja gick in och satsade allt dag 2!!

Ngon hr som gjorde provet i Ume?
Hur mnga var ni p de andra provorterna?
Jag uppskattar att vi var cirka 18 pers i Ume? 2 dk iaf inte upp

Hej,

18 personer? Tunt med arkitekter i Norrland

Chalmers hade 6 salar med 15-20 personer per sal s 100+ personer gjorde provet idag!

Gissar KTH och LTH r som Chalmers? S typ 300 som gr provet...

Frra ret kom det in 137 personer p arkitektprovet. (Chalmers 35st, KTH 63st, LTH 33st, Ume 6st)
Citera
2014-06-11, 20:28
Medlem
Var bara 13 (en dk inte upp) platser p mitt rum. Var p nummer sex. S var nog inte s mnga som 100+!

Dag tv: Fglen: BRA!
Bygget: Njaaaaeeee, beror p om juryn gillar mitt stt... Heeelt annorlunde n andras! Mer dekorerat ( det STO det skulle vara olika rum! ),och jkla stort! (men mindre n killen som inte ftt med seg/struntat i mtten - han fick inte plats fr bygget ildan....

Har ni sett piip-show? Dr fick jag inspiration! http://www.nrk.no/piipshow/

Rita: Drlig med tid - fick ta av denna tiden fr att bli klart med mitt bygge. Och s smtt de bildene skulle vara!! Jdra pilligt! Men bra fr mig, d jag inte r skitgod p att rita perspektiv....

Totalt: Njd med min insats, har inte ritat sedan jag var barn, och sen gtt kurs i vras p 12 veckor. Som tur r mycket modell-jobbande!

Men frmst roliga uppgifter! Ingen jag knde snn ", detta hr r jag ointeresserat av...".

Nu r det bara vnta, men tror inte jag kommer vidare. Vet inte varfr, men varfr skall lilla JAG kommain p frta forsk liksom...
Citera
2014-06-11, 20:43
Medlem
Var riktigt kul att gra provet i r, frra ret hann jag inte riktigt med och fattade inte all uppgifter. I r var uppgifterna tydliga och sammanhngande, vi fick ven mycket material, riktigt bra!

Spnd nu p att f veta om man rankas eller ej!

Fr er som inte gjorde provet, en egen formulering d vi inte fick ta med oss uppgifterna hem eller fota vrt arbete.

Dag 1:

Uppgift 1) 1h, Frenkla 3 valfria utsnitt av en mlning. Klipp ut 3 bitar ca 14*14cm av skisspapper. Lgg skisspappret och mla intressanta utsnitt. Prova flera och vlj ut de mest intressanta. Anvnd er av streck, punkter, trianglar, elipser, kvadrater. Montera p 14,8*42cm papper stende.

Uppgift 2) 2h, Anvnd ditt pekfinger och bygg p med material fr att f en ny funktion, grna rrelse och mekanik. Rita ven en frklarande skiss med ngra ord i storleken 7*21cm. Material: Grillspett, Strltrd, Sugerr, Gummiband.

Uppgift 3) 3h, Gr en modell som symboliserar dans och rrelse, vighet, 2 olika kroppar, balanserande, dramatik (ngra fler jag inte kommer ihg). Strsta storlek typ 33*15*15cm. Material: Lera, Grillspett, Stltrd, Najtrd, Plastpsar, Kartong, med mer jag inte minns.

Dag 2:

Uppgift 4) 30 minuter, Gr en annorlunda fgel som strst fr vara 7*7*7cm. Material: Allt som du har kvar frn igr (gummiband, stltrd, lera...).

Uppgift 5) 3h, Sveriges Arkitekter har ombytts designa en bostad fr fglar ... bla bla (text jag inte minns) ... Modellen skall inrymma 4 olika rum med olika "milj", din fgel du gjorde i uppgift 4 skall f plats i bostaden och kunna frlytta sig mellan alla rum, fglarna skall kunna titta ut och skdare skall kunna titta in. Storlek: Inom 33*15*15cm. Material: Pors kartong, murarsnre, stltrd, maskeringstejp, en typ av strechande tygnt, najtrd, kanske ngot mer men ven allt material som vi fick ta med sjlva (sytrd och magazine, tidning, vanlig tejp)

Uppgift 6) 2,5h, Det var inga fglar som flyttade in i bostaden, istllet flyttade ett "virus?" in i huset och utan att sjlv synas s frndrar detta "virus?" p bostaden. En "gubbe?" ker frbi frst nr bostaden var p plats sedan med jmna mellanrum, han mlade konstnrliga bilder p bostaden och dess frndringar. Mla p 4 bilder dr frsta bilden r utan pverkan av "viruset?" och de andra tre nr bostaden blir mer och mer utsatt. Dessa skall monteras p ett papper som r 14,8*42cm. Material: Tjockare papper, frgpennor.... med mera.
Citera
2014-06-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlendaSensitive
Var bara 13 (en dk inte upp) platser p mitt rum. Var p nummer sex. S var nog inte s mnga som 100+!

Dag tv: Fglen: BRA!
Bygget: Njaaaaeeee, beror p om juryn gillar mitt stt... Heeelt annorlunde n andras! Mer dekorerat ( det STO det skulle vara olika rum! ),och jkla stort! (men mindre n killen som inte ftt med seg/struntat i mtten - han fick inte plats fr bygget ildan....

Har ni sett piip-show? Dr fick jag inspiration! http://www.nrk.no/piipshow/

Rita: Drlig med tid - fick ta av denna tiden fr att bli klart med mitt bygge. Och s smtt de bildene skulle vara!! Jdra pilligt! Men bra fr mig, d jag inte r skitgod p att rita perspektiv....

Totalt: Njd med min insats, har inte ritat sedan jag var barn, och sen gtt kurs i vras p 12 veckor. Som tur r mycket modell-jobbande!

Men frmst roliga uppgifter! Ingen jag knde snn ", detta hr r jag ointeresserat av...".

Nu r det bara vnta, men tror inte jag kommer vidare. Vet inte varfr, men varfr skall lilla JAG kommain p frta forsk liksom...

Jag tror det r helt ppet, beroende p vilken jury och hur bra man presterat enligt dem s rankas man eller inte. Jag tror rankingen r i tre steg, 1 = frstahandsval, 2= reserv eller kanske andrahandsval, 3= vet ej?

Jag gillade ocks fgeln, mnga lste inte uppgifterna, flera runt mig gjorde modellen fr liten fr fgeln eller fr stor, de satt och gjorde om lite...

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in