Citat:
Ursprungligen postat av
streetlightz
Dom som begår självmord mår nog så kasst att det inte ens går att föreställa sig, dom är slut. Däremot tror jag att om man tex skapar en tråd på fb om det så tror jag att man har lite hopp kvar (trots att personen säkert mår skit) och söker tröst eller en extra push. Vill man dö så är det ju enkelt att avsluta allt.
Jag tror att de flesta (inkl. mig själv) aldrig riktigt förlorar hoppet så länge man kan se det bra som fanns (finns) i livet. Jag har ett längre tag mått väldigt dåligt och varit mycket nära självmordsförsök. Dock hade allmänhet ringt polisen för de tyckte jag betedde mig konstigt, och när farbror blå kom lyckades jag tala mig ur det, och mötet slutade med skratt. Jag mådde inte bättre på hemvägen efter det, men det var som ett wake up call, och jag insåg hur mycket ett självmord skulle skada andra, såväl min familj som okända. För man kan aldrig komma ifrån hur jobbigt självmord är för familjen, den som hittar det döde, kör på denne, eller inte hinner fram innan det är för sent. Kanske mår jag då inte så kasst som andra, är rädd för döden eller så håller allt för mycket mig kvar omen det är jävligt tungt.