2013-08-26, 22:33
Medlem
Jag liksom många andra tror på multiverse teorin med oändligt antal universum och således oändligt med liv. Om inte annat så finns det ju biljontals planeter i vårt observerbara universum, där vårt observbara lågt räknat är 0.0002% av det totala universumet.

Vad hade du gjort för att i en oändlighet kunna uppleva alla universum(vi utgår från att det finns oändligt antal universum) då du med tankekraften kan kontrollera tiden och gå bakåt eller framåt, samt teleportera mellan olika universum samt inom,samt att du även kan se vart intelligent liv finns, samtidigt som du är odödlig. Detta är min dröm och jag skulle banne mig kunna göra nedanstående tre punkter för att denna dröm skulle gå i uppfyllelse. Hade du?

1Hade du dödat någon annan människa?
2Dödat alla familjemedlelmmar?
3Hade du förintat hela jorden och alla människor får tillbringa en oändlig tid i helvetet där de torteras?

Punkt 3 är magstarkt.. Min flickvän jag är kär i, alla snälla människor jag känner, ja alla som verkligen inte förtjänar att torteras en oändlighet i helvetet. Jag hade dock blundat, försökt förtränga det, och nog helt ärligt talat alltid haft det i samvetet och mått dåligt över det. Det skulle helt klart vara som en evig skam som jag för evigt kommer ha hjärndemoner över... Men fan, att kunna leka gud över hela universum. Jag hade betalat det priset.
Senast redigerad av tesaurus 2013-08-26 kl. 22:48.
Citera
2013-08-26, 22:45
Medlem
toLowerCases avatar
Haha vilken sjuk fråga, skulle nog kunna ta 1:an för forskningens skull men när det kommer till 2:an så tjänar jag inte på det <3
Citera
2013-08-26, 22:49
Medlem
Tycker hela frågeställningen blir flummig ifall vi utgår att det finns oändligt med universum, då har ju alla scenarion redan inträffat. Varför inte låta det ske i ditt universum då också? Sen få kraften att gå till ett universum där alla lever igen:P
Citera
2013-08-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toLowerCase
Haha vilken sjuk fråga, skulle nog kunna ta 1:an för forskningens skull men när det kommer till 2:an så tjänar jag inte på det <3
Jag sitter och dag drömer om detta ganska ofta.Vi på jorden är så isolerade i utkanten av vintergalaxen, det är tyvärr så långa avstånd. Vi har ju endast lyckats fotografera ytan på ett fåtal planeter och inte ens hittat något liv. Vi vet inte heller hur människan och sammhället utvecklat om 10 000 eller 100 000 år(kommer va HELT annorlunda och bissart än vad vi kan förställa oss). Vi vet ingenting egentligen. Vi lurar oss dock att tro att allt handlar om nyheterna på tv:n, ja för ingen människa kan ju gå 24/7 och samtidigt greppa världens enormitet och hur sjukt isolierade och hur lite vi vet. Det blir lite som att vi lever en falsk verklighet.. Jag tycker det är tragiskt att jag inte får se eller veta något mer
Citera
2013-08-26, 23:02
Medlem
toLowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Jag sitter och dag drömer om detta ganska ofta.Vi på jorden är så isolerade i utkanten av vintergalaxen, det är tyvärr så långa avstånd. Vi har ju endast lyckats fotografera ytan på ett fåtal planeter och inte ens hittat något liv. Vi vet inte heller hur människan och sammhället utvecklat om 10 000 eller 100 000 år(kommer va HELT annorlunda och bissart än vad vi kan förställa oss). Vi vet ingenting egentligen. Vi lurar oss dock att tro att allt handlar om nyheterna på tv:n, ja för ingen människa kan ju gå 24/7 och samtidigt greppa världens enormitet och hur sjukt isolierade och hur lite vi vet. Det blir lite som att vi lever en falsk verklighet.. Jag tycker det är tragiskt att jag inte får se eller veta något mer

Jag har läst en bok som berättar lite om vad som kan komma hända i framtiden angående rymden och så i framtiden. Den är jävligt rolig, spännande och lättläst. Har inte bokens namn i huvudet just nu men pma mig vid intresse så letar jag upp den
Citera
2013-08-26, 23:45
Medlem
cephs avatar
Inget för A&R. Vi är snälla ikväll och prövar Filosofi, så får vi se vad de säger.

Flyttas A&R -> Filosofi.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in