2005-06-24, 12:46
Medlem
occasuss avatar
Jag skulle tycka det var jättekul med en funktion som gjorde att alla särskrivna ord blev röda.

Dock förstår även jag med mina minimala programmeringskunskaper att det skulle vara i stort sett omöjligt att inte låta några särskrivningar slinka igenom.
Citera
2005-06-24, 13:24
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Jag skulle tycka det var jättekul med en funktion som gjorde att alla särskrivna ord blev röda.

Dock förstår även jag med mina minimala programmeringskunskaper att det skulle vara i stort sett omöjligt att inte låta några särskrivningar slinka igenom.
Och så kan man fixa det så att det inte går att posta förräns man rättat dessa röda ord, fast när man tänker på att så skulle det innebära ett väldigt dött FB för som alla vet så har ju Sveriges samtliga dyslektiker samlats här för det finns inte en chans i helvetet att personen istället är obildad, lat som fan eller dum som tåget.
Citera
2005-06-24, 14:05
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Och så kan man fixa det så att det inte går att posta förräns man rättat dessa röda ord
Haha, nej, då förstör man det roliga!
Jag har David Carradines autograf.
Citera
2005-06-24, 14:31
Medlem
a4swes avatar
Kommer inte att gå då många särskrivningar är helt legitma men betyder något annat än vad man vill säga.
Ex. Sjuk syster.
Blir ju väldigt svårt att göra ett program som skall analysera vad skribenten vill mena med sitt inlägg.

Edit: Men man kanske skulle ha en moderator som flöt omkring på forumet och röd markerade, det vore kul!
Citera
2005-06-24, 17:23
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Men man kanske skulle ha en moderator som flöt omkring på forumet och röd markerade, det vore kul!
Visst vore det ...
Citera
2005-06-25, 00:54
Medlem
a4swe: Det var ingen dum idé det där med någon som flyter omkring och korrigerar särskrivningar. Jag irriterar mig väldigt mycket på det och inte bara det, utan även annat missbruk av svenska språket. Ofta så ser man också att
användarna t.ex. skriver "dem är, dem gör osv" istället för de är, de gör...."
"Dom är eller dom gör" så talar man, och så kan man också skriva. Jag tror att de som skriver med särskrift eller använder de uttrycken jag nämnde förut inte har orkat lära sig något i skolan, haft dåliga svenskalärare, är här i Sverige som gratisätare, eller en kombination av de tre alternativen jag nämnde. De blir fler och fler, inte bara här på Flashback, utan även på andra forum, de ynglar ju av sig värre än råttor. Nåväl vi håller oss till FB, och då behövs det säkert mer än en "flytande moderator" som håller ordning på våra stavningar och den svenska grammatiken. Så är det bara!
Citera
2005-06-25, 00:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Den dagen jag får betalt för att moderera - den dagen kan jag tänka mej rätta särskrivningar och felstavningar.
Citera
2005-06-25, 00:58
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Den dagen jag får betalt för att moderera - den dagen kan jag tänka mej rätta särskrivningar och felstavningar.
Det skulle nog krävas minst en heltidsanställd för varje forumdel för att hålla det på någon sorts nivå... Ve dem som skulle få drogforumen och dopingforumet.
Citera
2005-06-25, 01:02
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Du får en femma i månan. Så, nu är du betald för att moderera. GÖR!
Citera
2005-06-25, 01:05
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Du får en femma i månan. Så, nu är du betald för att moderera. GÖR!

App, app - jag är dyrare än så. Ge mej 900 spänn i timman så kan vi börja snacka.
Citera
2005-06-25, 01:08
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
nivå... Ve dem som skulle få drogforumen och dopingforumet.

Citera
2005-06-25, 01:12
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
App, app - jag är dyrare än så. Ge mej 900 spänn i timman så kan vi börja snacka.
Pfft... vänligen se det skriftliga kontraktet. Du sa "betalt", inte nånting om hur mycket. Gör nu! *pisksnärt*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in