2013-08-26, 19:36
Medlem
Vad för program bör jag använda om jag vill göra riktigt snygga och innovativa presentationer. Jag har länge kört med PowerPoint men har sett så många snygga presentationer som inte gjorts i PowerPoint.

Där överföringen mellan slides/bilder inte är så märkbar som den är i PowerPoint.

Vad finns det för riktigt bra alternativ för en PC användare med windows 8?
Citera
2013-08-26, 19:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Dock aldrig använt detta -> http://prezi.com/

Men se efter om det är något för dig.
Citera
2013-08-26, 19:44
Medlem
eXtremos avatar
Testa Prezi.
Citera
2013-08-26, 19:45
Medlem
Prezi fungerar jättebra och känns väldigt proffessionellt. Testa det!
Citera
2013-08-26, 20:13
Medlem
Vad är det för fel på LaTeX med paket FoilTeX eller Beamer? Visst kanske inte gör sig så färgglatt men snygga fonter och bra stöd för att skriva matematisk text. Kommer aldrig få något annat att bli snyggare än en välgjord LaTeX presentation.

Eftersom man lämpligtvis också skriver sina artiklar och böcker i LaTeX så blir det ju lätt att klipp/klistra till presentationen sedan.

LaTeX har ju dessutom fördelen att man utvecklas och lär sig mer ju längre man använder det (roligt!). Dessutom mer eller mindre oförändrat sedan 70-talet så man riskerar inte att det blir omodernt och byts ut den närmsta tiden. Tror att det kommer att hålla minst lika länge till.
Citera
2013-08-27, 09:50
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Eftersom man lämpligtvis också skriver sina artiklar och böcker i LaTeX så blir det ju lätt att klipp/klistra till presentationen sedan.
OM man redan skriver i LaTeX, ja. Annars är Prezi bekvämt med sin point-and-click, precis som Powerpoint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in