2013-08-26, 17:57
Medlem
Hej!

Började söka lite jobb i Norge nu igår och idag ringde dom upp mig från uniflex norge.
Dock blev jag lite tveksam nu när jag sitter och läser om uniflex här i Sverige, verkar vara en hel del mygel, men nu är ju detta i Norge - är det samma sak där också eller är det bättre?

Lönen låg på 190 nok/timme som (svets, truck, mek) och det är väl rätt så bra för en 21åring?
Men dock så vill jag trivas också, och veta att det går rätt till - är de mycket mygel då skiter jag i det då jag redan har ett jättebra jobb inom indutri.

boende betalar man själv - tänkte då bo på camping i husvagn i så fall (hört att det ska vara billigt)
vet inte hur det är med traktamente - men antar att det inte är något sådant?
Senast redigerad av Sailrace 2013-08-26 kl. 18:05.
Citera
2013-08-26, 18:23
Medlem
Fråga dig först om du vill göra en tidresa på 5-10 år tillbaka i tiden. Fråga dig sen om du vill bo på camping på det, med en helt okej partysvensk lön men med norska mått ganska halvkass.
Citera
2013-08-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell-kuken
Fråga dig först om du vill göra en tidresa på 5-10 år tillbaka i tiden. Fråga dig sen om du vill bo på camping på det, med en helt okej partysvensk lön men med norska mått ganska halvkass.

Hur menar du med 5-10 år tillbaka i tiden? Camping kan jag nog leva med för att kunna lägga undan 5000extra i månaden
Citera
2013-08-26, 22:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell-kuken
190 nok ær knappast halvkass løn, framførallt inte før en 21 åring...

Tidsresan håller jag dock med om...
Citera
2013-08-27, 08:49
Medlem
Är det Norge generellt som är bakåt i tiden eller är det uniflex?, förstår inte vad ni menar?
Citera
2013-08-27, 08:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailrace
Är det Norge generellt som är bakåt i tiden eller är det uniflex?, förstår inte vad ni menar?
Norge. Uniflex känner jag inte till.
Citera
2013-08-27, 17:13
Medlem
Står fast vid att 190kr/h är inte värt att fly landet för. Sen är jag inte bombsäker men tror campingen är stängd vintertid.

Sen får du nog tala om vad du vill med din norge flytt innan man säger mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in