2013-08-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Jag tror att de flesta som rör sig i de här kretsarna vet vilka Gm är. Frågan är bara om någon vill hämnas, vilket jag inte tror. Det är över här.

Det som händer med hans skulder är det intressanta. "Den som dödar Si**e tar över hans skulder" har jag hört och läst.
Han blev nog garanterat lurad till vårdcentralen av någon som han kände vilket tyder på att bilen står på en gångväg och han hittas utanför bilen.
Vet inte om jag är dum, men låter det inte som en taskig affärsidé, mörda någon för att ta över den mördades skulder, då sitter man där mordmisstänkt och dessutom en massa skulder. Det vore mer logiskt om någon tog över fordran som någon har på den här liraren, blir väl släktingarna som får pynta upp pengarna nu
Citera
2013-08-28, 18:25
Medlem
AussieRedMans avatar
Också hört att Sigge var en bra kille i grunden som bara hängde på polarna o sen var han omedvetet fast i kriminella kretsat, och tvingades vara kvar.
Allah hafiz
Citera
2013-08-28, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Också hört att Sigge var en bra kille i grunden som bara hängde på polarna o sen var han omedvetet fast i kriminella kretsat, och tvingades vara kvar.
Allah hafiz

Ok, något exempel? Han kanske stod i soppköket och hjälpte hemlösa? Samlade in pengar till behövande barn? Var med och stöttade några idrottsungdomar? Betalade skatt?
Citera
2013-08-28, 18:53
Medlem
Det ligger en sportbar och en pizzeria i Skiftinge centrum (mittemot vårdcentralen), precis där han blev skjuten. Enligt ett rykte som jag har hört har en av personerna som jobbar (eller äger) ett av ställena nyligen blivit misshandlad. Ett möjligt scenario är att några av BO/BOs undersåtar försökt pressa ett av ställena på pengar. BO gjorde troligen senare ett återbesök som troligen inte skulle vara så länge med tanke på vart han parkerade bilen. Möjligen trodde han att han skulle samla in lite cash eller tyckte att det var dags att vifta lite med pistolen så att de fattade att det var allvar.

Någon kan ha väntat där på honom eller så spårade det ut på plats. Det vore intressant att veta om han var beväpnad vid tillfället eller inte då det säger ganska mycket om vad han trodde väntade på honom.
Citera
2013-08-28, 19:30
Medlem
bmwhorans avatar
Någon gärningsman tagen eller är någon misstänkt?
Citera
2013-08-28, 19:51
Medlem
Leta i sopptunnorna säger polisen...kanske finns en misstänkt där.
Citera
2013-08-28, 21:24
Medlem
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.219...nder-overallt-
Citera
2013-08-28, 22:14
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Allah hafiz

Sigge var inte och har aldrig varit en bra kille! Gick både i högstadiet och gymnasiet tillsammans med den dåren. Redan då plågade han sin hund, blåste alla han kunde och var konstant hög på diverse substanser. Kan garantera att han inte omedvetet hängde på några kriminella polare det var snarare han som drog ned folk i skiten.
Citera
2013-08-28, 22:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfitta
Ok, något exempel? Han kanske stod i soppköket och hjälpte hemlösa? Samlade in pengar till behövande barn? Var med och stöttade några idrottsungdomar? Betalade skatt?
LOL, som kidsen skriver.

Hur går snacket på byn ni som bor där? Blir det någon hämnd eller var BO en sån som ingen kommer att hämnas? Dvs oviktigt för ett gängkrig.
Citera
2013-08-29, 01:57
Medlem
fireworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arusiana
Sigge var inte och har aldrig varit en bra kille! Gick både i högstadiet och gymnasiet tillsammans med den dåren. Redan då plågade han sin hund, blåste alla han kunde och var konstant hög på diverse substanser. Kan garantera att han inte omedvetet hängde på några kriminella polare det var snarare han som drog ned folk i skiten.

Instämmer med dig där. Gick på samma gymnasium med.
Citera
2013-08-29, 07:54
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestud
Folk med total brist på empati skrämmer mig mer än det du kallar inavlade missfoster.

Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Folk med total brist på empati blir ofta kokain och bensomissbrukande gangstertöntar som inte kan göra annat än skaffa sig tillräckligt med fiender för att bli skjutna, bombade, få fly flera städer och slutligen mördade vid 32 slitna års ålder på en djävla gångväg utanför en vårdcentral.
Så är det. Och intressant nog visar det sig att folk med total brist på empati ofta är inavlade missfoster. Cirkeln är sluten.
Citera
2013-08-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arusiana
Kunde ge mig faan på att han var en djurplågare!! Det värsta som finns är folk som plågar oskyldiga djur!!
Skönt att bli av mig ett sånt äckel!! Dessutom finns en fb-bild med en av dom andra kräken på som tar strypgrepp på sin hund!! Fy Fan för såna!!!
Senast redigerad av Regnflingan 2013-08-29 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in