2013-08-26, 15:15
Medlem
Tjenare

Jag har dem senaste dagarna haft problem med Kernel32.dll error. Det har varit problem med dem flesta spelen och idag så började även olika program strula på grund av detta fel. Så jag bestämde mig för att blåsa datorn och börja om från början, eftersom mitt service pack vägrade uppdatera. Men, nu när jag försöker installera om windows så börjar fläkten på grafikkortet skrika och blir överhettat. Har haft detta problem förut men löste sig med en bordsfläkt. Men nu verkar inte bordsfläkten hjälpa något vidare och behöver hjälp för att lösa det här.

Det som händer när jag installerar om är att fläkten går fortare och fortare. Efter en stund så blir det svart på skärmen och släcks ned och hamnar i sleep mode. Ingenting hände förrän jag startat om datorn. Jag antar att det är grafikkortet som det är fel på, vad skulle det annars kunna vara? Kan det vara någon överhettnings spärr som är aktiverad? Hur stänger jag av den i så fall?

(Ati Radeon HD 5700)
Citera
2013-08-26, 15:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hur ser det ut under chassit? Är det dammigt?
Citera
2013-08-26, 15:34
Medlem
Kan inte tänka mig att det är dammigt, har ett Antec skeleton som jag rengör emellan åt.
Citera
2013-08-26, 15:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och har du tillgång till ett annat grafikkort för att utesluta felorsaken?
Citera
2013-08-26, 15:37
Medlem
Har ingen annat att testa med tyvärr.
Citera
2013-08-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuhoSalonen
Har ingen annat att testa med tyvärr.
Ta ut grafikkortet och installer windows! när du installerat den , så kan du stänga av din dator och lägga in kortet igen! testa så! Och sen din AMD grafikkort skall vara varmt! så är det med AMD (iaf processorerna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in