2013-08-25, 21:00
Medlem
Jag lidet av KONSTANT huvudvärk. Det började med att bara vara då och då. Nu har den suttit i, i två veckor. Det gör så fruktansvärt ont och jag kan faktiskt inte leva.

Jag undrar om det har med alkoholen att göra. Druckit ganska så ordentligt i flera år. Huvudvärken försvinner även när jag dricker. Jag har googlat, det står att jag kan få "abstinens huvudvärk" men bara några dagar? Detta är betydligt mer än så... Läkarna gör ingenting.
Huvudvärken sitter ovanför pannan, dunkar som satan och det blir värre när jag rör mig. Kan verkligen inte böja mig... Och kan verkligen inte dricka alkohol varje dag för att bli av med huvudvärken... Vad f*n ska jag göra???!!! INGA värktabletter hjälper och inte heller massage...
Citera
2013-08-25, 21:04
Bannlyst
Du kanske kunde vara hjälpt av att rena kroppen genom att enbart dricka vatten, och eventuellt ta en Sennabalja eller två.
Citera
2013-08-25, 22:17
Medlem
Känns ju som att du får ge fan i alkohol till att börja med.
Hur känns livet annars stressad ångest? har en bekant som hade daglig huvudvärk,
och det berodde på oro över hjärntumör, för så fort han gjort en skiktröntgen som
inte visade på onormalheter så gav sig värken.
Citera
2013-08-25, 23:40
Medlem
xtrftw1337s avatar
Låter som du lider av väldigt allvarlig migrän, jag tror inte det beror på alkoholen. Huvudvärken skulle säkert försvinna om du tog något tyngre smärtstillande med.
Citera
2013-08-26, 00:41
Medlem
S-cups avatar
1. Sluta upp med drickandet, åtminstone tills huvudvärken löst sig
2. Gå till läkare och säg att du haft konstant huvudvärk i två veckor. Vill hen inte undersöka dig så ber du om en ny läkare och frågar hur och till vem du ska anmäla den första läkaren (att inte undersöka någon med två veckors konstant huvudvärk är ett ganska allvarligt fel eftersom det i värsta fall kan röra sig om exempelvis en hjärntumör)
Citera
2013-08-26, 00:55
Medlem
ParadiseRoads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
1. Sluta upp med drickandet, åtminstone tills huvudvärken löst sig
2. Gå till läkare och säg att du haft konstant huvudvärk i två veckor. Vill hen inte undersöka dig så ber du om en ny läkare och frågar hur och till vem du ska anmäla den första läkaren (att inte undersöka någon med två veckors konstant huvudvärk är ett ganska allvarligt fel eftersom det i värsta fall kan röra sig om exempelvis en hjärntumör)
Vad avser du med "undersöka" i det här fallet? Klart man gör ett neurostatus men utfaller inte det avvikande så kanske man inte skriver en akut remiss för MRT och det kan du ju knappast anmäla någon för.
Citera
2013-08-26, 01:25
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseRoad
Vad avser du med "undersöka" i det här fallet? Klart man gör ett neurostatus men utfaller inte det avvikande så kanske man inte skriver en akut remiss för MRT och det kan du ju knappast anmäla någon för.
Möjligt att jag överdriver, men jag har dålig erfarenhet av huvudvärk.

Hade en släkting som haft huvudvärk ett par dagar innan hon gick till vårdcentralen. Jag antar att hon hade en god neurostatus (är det när man bla kollar pupiller, medvetande osv?) eftersom besöket var kort och hon fick lugnande besked.
Några dagar senare fick hon ett anfall och fyra månader senare gick jag på hennes begravning. Det var en tumör som växte i hjärnan.

Tvivlar visserligen på att hon skulle överlevt även om man upptäckt tumören tidigare, men det har i alla fall gjort mig tillräckligt paranoid för att kräva en mrt om jag skulle få en långvarig huvudvärk (dvs dagar/veckor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in