2013-08-25, 19:41
Medlem
StanceCarss avatar
Hej!

Har en simpel fråga, men som inte jag vet..

Hemma så har jag 100 Mbit/s (eller rättare sagt, ska ha 100 Mbit/s) När jag då går in på Bredbandskollen för att kolla vad jag har när jag tycker att det går segt så står det "Ta emot filer" och "Skicka filer" med en viss Mbit/s.

Då är alltså frågan, vilken är det man går efter? Ta emot filer, eller skicka filer? Har faktiskt ingen aning...

Mvh
Citera
2013-08-25, 19:43
Bannlyst
Att du har 100/100-internet spelar noll roll. Det betyder bara att du har en plan som klarar av att hantera dessa hastigheter. Det finstilta i avtalet säger vilken hastighet du garanterat kommer ha.

EDIT: Det är nedladdningshastigheten du är intresserad av när det gäller streaming/surfing.
Citera
2013-08-25, 19:49
Medlem
Kingers avatar
Tar emot är det som gäller såklart när du vill se hur snabbt du laddar ner filer eller öppnar hemsidor.

Testa här istället: http://www.speedtest.net/
Citera
2013-08-25, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Tar emot är det som gäller såklart när du vill se hur snabbt du laddar ner filer eller öppnar hemsidor.

Du det var allt en jävla skitsida du länkade till, reklamtjat och de vill trycka på en program som man inte har intresse av. Skala 1-10 blir fan en 1
Citera
2013-08-25, 19:59
Bannlyst
Citat:

Han länkade bredbandskollen.se i TS, så tipsar du om speedtest.net......
Citera
2013-08-25, 20:35
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Du det var allt en jävla skitsida du länkade till, reklamtjat och de vill trycka på en program som man inte har intresse av. Skala 1-10 blir fan en 1
Vad snackar du om? Du trycker bara på en jävla knapp som startar testet. Är du efterbliven eller? har du inte adblock 2013 så får du faktiskt skylla dig själv. Om du inte är 70 år dvs.
Citera
2013-08-25, 20:43
Bannlyst
Citat:
Vad snackar du om? Du trycker bara på en jävla knapp som startar testet. Är du efterbliven eller? har du inte adblock 2013 så får du faktiskt skylla dig själv. Om du inte är 70 år dvs.
Om man nu är 70 år måste man ha adblock då? nädu osmakligt att länka till den sidan när bredbandskolle funkar perfekt utan störande moment.
Angående efterblivheten så har du med dina inlägg visat vem som är efterbliven, därom ingen tvekan.
Citera
2013-08-25, 20:54
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Om man nu är 70 år måste man ha adblock då? nädu osmakligt att länka till den sidan när bredbandskolle funkar perfekt utan störande moment.
Angående efterblivheten så har du med dina inlägg visat vem som är efterbliven, därom ingen tvekan.
Tycker speedtest visar mer exakt. Ja alla har adblock om man inte är 70.
Citera
2013-08-25, 23:49
Medlem
PeterNosters avatar
Hämta TPTEST5 hos bredbanskollen.se och mät med det så slipper ni problem.
Citera
2013-08-26, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hämta TPTEST5 hos bredbanskollen.se och mät med det så slipper ni problem.
Japp helt rätt tack kloke man.
Den funkar även för efterblivna som jag.
Citera
2015-05-15, 14:59
Medlem
nickeh84s avatar
Påverkar det något hur bra dator man har eller om den är allmänt seg på hur låg ping man får på sådana här test?
Citera
2015-05-15, 20:21
Medlem
Kabeltattarens avatar
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in