Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-25, 15:12
Medlem
Eufomodes avatar
Min barndomskompis har vårdats av en läkare på detta sätt att ifrågavarende läkare regelbundet skött om hans medicinering på detta sätt att han förnyat hans recept och min barndomskompis har också besökt ifrågavarande läkare regelbundet och ifrågavarande läkare har också jobbat på Roparnäs sjukhus i Vasa Finland som är ett mentalsjukhus.

För ca två år sedan gick ifrågavarande läkare i pension och slutade jobba som läkare och då bekräftade han åt min barndomskompis två påståenden gällande mentalvården i Finland på dessa vilkor att det hålls konfidentiellt alltså mellan min barndomskompis och ifrågavarnade läkare.

Men det som ifrågavarande läkare inte visste var det att min barndomkompis kände mej och jag har varit offer för mentalvården i åratal så min barndomkompis berätta det åt mej som läkaren bekräftat åt honom.

Han bekräftade följandet som att b.l.a. att det är inte meningen att mentalvårdspatienter som har vistat lite längre på mentasjukhuset skall bli utskrivna och sådana mentalvårdspatiener som slusas till öppenvården som t.e.x. rehabiliteringhem eller serviceboenden skall heller aldrig bli utskrivna.

Det andra påstående han bekräftade är det att man ger så mycket psykmedicin som tvångsmedicinering åt dom insskrivna t.o.m. såpass att när dom blir inskrivna så är dom fullt friska men tack vare madicineringen så är dom till utsende och betende sådan att utomstående tror dom är sjuka och inte klarar sej själva.

Samma barndomskompis känner en mentalvårdare som jobbar på Niuvaniemi kriminalsjuhus i Kuopio Finland och han bekräftade 3 st påståeneden gällande mentalvården gällande kriminalpatienter i Finland också på dessa vilkor att det håll konfidentiellt mellan min barndomskompis och ifrågavarande mentalvårdare.

Påståenedn är b.l.a. följande t.e.x. dom som kommer till kriminalsjukuset har kommit dit för att dö där och skall alltså inte bli utsrivna och om någon av dom insskrivna får t.e.x. hjärtattak så kan man ringa efter ambulans men man behöver inte göra det då det inte är så vikting då man kommit till kriminalsjukhuset för att dö där och det tredje bekräftade påståened är det att om det uppstår komplikationer med medicineringen så att patienten dör så är det inte så farligt då patienten kommit dit för att dö.

Vad anser ni om dessa nya chokerande fakta gällande mentalvården i Finland som likaväl kan gälla i sverge?

Med vänliga hälsningar: Eufomode.
Citera
2013-08-26, 05:40
Medlem
Du skriver väldigt otydligt, osammanhängande och.. Konstigt. Försök förtydliga lite!
Citera
2013-08-26, 06:11
Medlem
Låter som sveriges mentalvård.
Citera
2013-08-26, 20:36
Medlem
Eufomodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Låter som sveriges mentalvård.

Kan finnas likheter mellan mentalvården i Sverge och Finland.

Försöker nog anstränga mej för att skriva så tydligt som möjligt. Men är lite ovan då jag varit mentalpatient i ca 10 år mellan 2003-2013.

Citera
2013-08-26, 23:44
Medlem
Ja för kommande läsare så kan jag säga att TS har dykt upp många ggr i tididgare trådar
och enligt vad jag sett så har han suttit på om det var 3an eller 10an på Roparnäs vilket är slutna avdelningar för de med riktigt stora problem om jag inte minns fel så består 10an mest av schizo och förstörda pundare. Det som jag har sett om TS är att han tycks lida av nån slags förföljse mani gällande vården.

Känner själv folk som varit på Roparnäs och om ni bara visste hur fint de har det där jämfört med här i Sverige. Bara för att ta några exempel Egen pool och gym snickeri syverkstad osv samt enligt utsago RIKTIGT bra mat.

Vården där är som den var i sverige före den stora nedmonteringen

Skriver detta enbart för att INGEN ska trissa på TS som uppenbarligen behöver vård om man kollar hans posthistorik.
Citera
2013-08-27, 13:12
Medlem
Heroinepupilss avatar
Om du är intresserad av sånt så finns de en sann film som heter PRINSESSA . som handlar om en tant i mentalvården som trodde hon va prinsessa o alla sköterskor o allt fick behandla henne som de och hon skaffade sig en betjänt där också osv. sen åkte hon till sverige och skulle träffa drottningen ,kolla på den , den e faktiskt riktigt bra
Citera
2013-08-27, 23:33
Medlem
Eufomodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanniesjack
Ja för kommande läsare så kan jag säga att TS har dykt upp många ggr i tididgare trådar
och enligt vad jag sett så har han suttit på om det var 3an eller 10an på Roparnäs vilket är slutna avdelningar för de med riktigt stora problem om jag inte minns fel så består 10an mest av schizo och förstörda pundare. Det som jag har sett om TS är att han tycks lida av nån slags förföljse mani gällande vården.

Känner själv folk som varit på Roparnäs och om ni bara visste hur fint de har det där jämfört med här i Sverige. Bara för att ta några exempel Egen pool och gym snickeri syverkstad osv samt enligt utsago RIKTIGT bra mat.

Vården där är som den var i sverige före den stora nedmonteringen

Skriver detta enbart för att INGEN ska trissa på TS som uppenbarligen behöver vård om man kollar hans posthistorik.

Känner till fall där folk som är normala till både tankesätt och betende vistat ca 16-17 år på Roparnär så det verkar stämma ganska bra överäns med verkligheten det läkaren bekräftade åt min barndomskomips alltså att det inte är meningen att dom som varit lite längre på roparnäs skall bli utskrivna.

Detta är säkert en av anledinigarna till att dom som vistats lite längre på Roparnäs känner sej förföljda av vården och jag själv har varit offer för mentalvåren i ca 10 år mellan 2003-2013 och inget slut verkar finnas på detta så därför så känner jag mej också förföljd av vården.

Vad beträffar min posthistorik så kan jag konstater att jag har mycket svårt att uttrycka mej och kommunicera då jag har aspbergers sydrom och jag uttrycker mej mycket difust och otydligt så därför kan folk som inte känner till detta få den uppfattningen när dom läser min posthistorik att jag är i behov av vård,

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in