2013-08-25, 00:42
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Ja, det är ju inte ett nytt fenomen att flash får ens lilla äpple att skrika som en blåneger som blivit av med sin kokosnöt. Fläkten surrar på som fan, och detta har varit ett problem sedan Leopard. Och än idag så är det samma sak.

Vad är det exakt som skiter sig? Är det Apple som vägrar att fixa problemet i OS X eller är det Flash som har samma skitkod som tidigare?
Citera
2013-08-25, 00:47
Medlem
tzjs avatar
Apple anser att Flash är osäkert och föråldrat. HTML5 är det alternativet som Apple tycker är bättre vad jag vet.

Flash och Apple lär aldrig gå hand i hand.
Citera
2013-08-25, 00:55
Moderator
Rassas avatar
Eftersom andra program funkar utan problem och utan att dra onödigt mycket resurser så utgår jag från att Adobe inte har något intresse av att se till att Flash funkar ok under OS X. Eftersom Adobe inte kunde lösa det problemet så ville inte Apple ens fundera på att implementera Flash i iOS. Detta gjorde knappast Adobe mer benägna att rätta till Flash för OS X. Och där står vi idag, tror jag.

Ganska märkligt faktiskt, eftersom Adobe CS-programmen är en grundbult för Apple och Macen som hårdvara. Dessutom funkar ju CS-programmet väldigt bra och stabilt i OS X, så man undrar ju varför inte Adobe kan se till att Flash funkar ok i OS X.
Citera
2013-08-25, 00:57
Avstängd
Flash är helt värdelöst o har varit det sedan det uppfanns, Det slukar ibland all CPUcykler, till ingen nytta för de kan inte programmera bättre. Flash-skaparna vet ej hur en dator fungerar. Självklart är det skapat av HBTQ, neo-neo-vänster o intellektuella radikal feminister, för att alla ska svära över att datorn ballar ur...
Citera
2013-08-25, 00:59
Moderator
Rassas avatar
Är Flash lika kass i Windows, dvs tar onödigt mycket CPU?
Citera
2013-08-25, 01:09
Avstängd
Ja ibland, FlashPlayer kör som ett tillägg både i tex Chrome o Firefox o kan kapa åt sej större delen av CPU-användningen, och kraschar då o då... Skitprogram
Citera
2013-08-25, 14:34
Medlem
flash är som ardobe reader ... ett lapptäcke till program.
Citera
2013-08-25, 16:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Apple anser att Flash är osäkert och föråldrat. HTML5 är det alternativet som Apple tycker är bättre vad jag vet.

Flash och Apple lär aldrig gå hand i hand.

Jo precis. Ser logiken i att Apple inte vill ha in skiten, men samtidigt så är flash tyvärr fortfarande mycket utspritt, och det gör ens dag till ett helvete när fäkten skriker som fan. Tycker att Apple kunde hjälpa sina kunder med att kanske hitta en alternativ lösning på egen codec som klarar av att läsa flash.
Citera
2013-08-25, 17:23
Medlem
systems avatar
Flash ger idag en betydligt angenämare upplevelse än vad som var fallet för kanske två år sedan. Iallafall enligt min egen uppfattning.

Det skulle inte förvåna mig om Adobe optimerat Flash Player utan att göra något större väsen av det, och det enbart för att det känt sig tvungna att så göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in