2013-08-24, 17:53
Medlem
Lika barn leka bäst. Jag är inte mycket erfarenhet av tjejer men som någon som max är en 5:a skulle jag nog säga att jag haft mest givande konversationer med tjejer som inte varit så jävla snygga. Enligt min erfarenhet brukar väldigt snygga tjejer vara alldeles för medvetna om det, och bete sig därefter.(Inte nödvändigtvis otrevliga, men de verkar låsa sig till att endast snacka med en viss typ av kille även om inget sexuellt intresse skulle föreligga).

Då och då träffar man väl någon ödmjuk som man bara kan snacka med utan att det känns spänt pga "poängskillnaden". Dock är mina erfarenheter nog lite vridna då jag är väldigt dålig på att ta initiativ, både med fula och snygga tjejer.

Detta lär vara något som märks betydligt mer i lägre åldrar (är 18).
Citera
2013-08-24, 17:54
Medlem
Awa92s avatar
Thedarkkenny, ingen kommer någonsin älska dig förrän du älskar dig själv. Ta av dina kritiska glasögon och kolla dig i spegeln utan att tänka särskilt mycket. Vad ser du?

Mvh coachen
Citera
2013-08-24, 18:02
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Haha, mycket väl skrivet. Man gör det väldigt, väldigt svårt för sig själv om man genomgående strävar efter att, inom alla livets områden, uppnå samma status som de vars hela liv kretsar kring det specifika området. Det är en enormt befriande, men också överraskande svår, bedrift att förlika sig med insikten om att man faktiskt tillhör de 99,3% av världens befolkning som inte kommer gå till historieböckerna. Man kommer skänka glädje till och bli ihågkommen av sin närmsta krets, och kanske man till och med spelar in en skiva, skriver en kokbok eller hamnar i tidningen efter att ha räddat ett fyllo som ramlat ned på tunnelbanespåret - men ingen kommer någonsin att kontakta ens gamla högstadielärarinna för att få material till biografin om ens liv. Det låter väldigt självklart på pappret - men försök att i ditt inre verkligen bekanta dig med tanken om att du kommer leva ut ditt liv och dö utan att mer än kanske 100 personer över huvud taget bryr sig om det. Det är svårare än man tror.
Visst, men vill man bli riktigt duktig inom något måste man ju tro på sig själv att man har potential att "slita sig loss" från den mediokra skaran. Man har mycket att vinna på att inte förlika sig med alla andra. Det är att ha ett tankesätt utöver normen som gör att man placerar sig bland dessa 0,7% som omskrivs i historieböckerna. Annars förblir man tillhörande den stora massan. Och nu talar vi inte utseende längre, för där gör man nog bäst i att ge med sig
Senast redigerad av Snygg 2013-08-24 kl. 18:04.
Citera
2013-08-24, 18:20
Medlem
Sluta vara så avundsjuk och rädd. Gör det du vill göra, kör ditt race och sluta titta på hur andra killar ser ut (såvida du inte tänder på andra killar). Titta på andra tjejer istället
Citera
2013-08-24, 18:39
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Visst, men vill man bli riktigt duktig inom något måste man ju tro på sig själv att man har potential att "slita sig loss" från den mediokra skaran. Man har mycket att vinna på att inte förlika sig med alla andra. Det är att ha ett tankesätt utöver normen som gör att man placerar sig bland dessa 0,7% som omskrivs i historieböckerna. Annars förblir man tillhörande den stora massan. Och nu talar vi inte utseende längre, för där gör man nog bäst i att ge med sig
Du har helt rätt. Men - om vi ska generalisera väldigt mycket kan vi dela in människor i tre grupper: 1) de som inte eftersträvar storhet och berömmelse, 2) de som eftersträvar storhet och berömmelse, men inte når det, och 3) de som uppnår storhet och berömmelse. Grupp 3 är de 0.7% vi pratade om, och i övrigt skulle jag väl säga att befolkningen är hyfsat jämnt uppdelad mellan grupp 1 och 2 (kom ihåg att detta är fria spekulationer från min sida). Vad jag menar är att grupp 2, som nog många tillhör utan att vilja erkänna det för sig själva, kan uppnå viss tillfredsställelse och inre frid av att istället ansluta sig till grupp 1. Visst, ambition och mål är ett måste för att ta sig uppåt, men det finns många sådana människor som måste slåss mot varandra - vissa med mer talang och/eller tur än andra - och således kan det bara finnas en liten skara vinnare. Resten kommer förbli här nere i verkligheten precis som de i grupp 1, trots sina ambitioner, och kanske skulle de då ta nytta av att anamma grupp 1-mentaliteten en aning för att förlika sig med sitt "öde".
Citera
2013-08-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awa92
Thedarkkenny, ingen kommer någonsin älska dig förrän du älskar dig själv. Ta av dina kritiska glasögon och kolla dig i spegeln utan att tänka särskilt mycket. Vad ser du?

Mvh coachen

Jag ser en sub-brad pitt.

Citera
2013-08-24, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Jag ser en sub-brad pitt.

Potential är svaret. Kolla igen, i ögonen.
Citera
2013-08-24, 18:47
Medlem
Bombaysapphires avatar
Nu ser ju jag visserligen ut som Brad Pitt, men en kan må dåligt ändå! Det är bara att dra på sig ett leende så känns det plötsligt bättre. Man blir även snyggare när man ler än när man ser ut som att man sålt smöret och tappat pengarna.
Citera
2013-08-24, 18:57
Medlem
jag säger inte det här för att vara taskig men jag tror att du har större problem i livet än att du inte får någon tjej.

du skulle behöva gå till en psykolog och reda ut lite känslor inom dig. få någon som lyssnar och kanske till och med förstår dig.
Senast redigerad av emv 2013-08-24 kl. 19:12.
Citera
2013-08-24, 18:58
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Du har helt rätt. Men - om vi ska generalisera väldigt mycket kan vi dela in människor i tre grupper: 1) de som inte eftersträvar storhet och berömmelse, 2) de som eftersträvar storhet och berömmelse, men inte når det, och 3) de som uppnår storhet och berömmelse. Grupp 3 är de 0.7% vi pratade om, och i övrigt skulle jag väl säga att befolkningen är hyfsat jämnt uppdelad mellan grupp 1 och 2 (kom ihåg att detta är fria spekulationer från min sida). Vad jag menar är att grupp 2, som nog många tillhör utan att vilja erkänna det för sig själva, kan uppnå viss tillfredsställelse och inre frid av att istället ansluta sig till grupp 1. Visst, ambition och mål är ett måste för att ta sig uppåt, men det finns många sådana människor som måste slåss mot varandra - vissa med mer talang och/eller tur än andra - och således kan det bara finnas en liten skara vinnare. Resten kommer förbli här nere i verkligheten precis som de i grupp 1, trots sina ambitioner, och kanske skulle de då ta nytta av att anamma grupp 1-mentaliteten en aning för att förlika sig med sitt "öde".
Ja. Det jag skrev stämmer heller inte helt och hållet, det var mest för att visa på att man inte ska sluta sträva efter att bli något - för då lär det inte (åtminstone inte för någon utan nämvärda talanger) hända något. Däremot har vi också de i grupp 1 som mycket väl kan utvecklas till att bli en i grupp 3 utan att knappt veta om det. Men då talar vi antagligen om anmärkningsvärda och medfödda talanger. Grupp 2 måste snarare ofta träna sig till framgång. Det bästa vore om man både har en "medfödd" talang samt en vilja att göra något av den, så att säga.

Sedan har vi ju tyvärr också de i grupp 1 som är begåvade, men som inte har det rätta drivet att göra något av det.
Senast redigerad av Snygg 2013-08-24 kl. 19:04.
Citera
2013-08-24, 18:59
Medlem
beerklunkers avatar
Vi är män! Vi skiter i om vi ser ut som Brad Pitt eller inte jämfört med brudar som hela tiden ska gå runt och oja sig för sitt utseende.
Man up
Citera
2013-08-24, 19:04
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Haha, mycket väl skrivet. Man gör det väldigt, väldigt svårt för sig själv om man genomgående strävar efter att, inom alla livets områden, uppnå samma status som de vars hela liv kretsar kring det specifika området. Det är en enormt befriande, men också överraskande svår, bedrift att förlika sig med insikten om att man faktiskt tillhör de 99,3% av världens befolkning som inte kommer gå till historieböckerna. Man kommer skänka glädje till och bli ihågkommen av sin närmsta krets, och kanske man till och med spelar in en skiva, skriver en kokbok eller hamnar i tidningen efter att ha räddat ett fyllo som ramlat ned på tunnelbanespåret - men ingen kommer någonsin att kontakta ens gamla högstadielärarinna för att få material till biografin om ens liv. Det låter väldigt självklart på pappret - men försök att i ditt inre verkligen bekanta dig med tanken om att du kommer leva ut ditt liv och dö utan att mer än kanske 100 personer över huvud taget bryr sig om det. Det är svårare än man tror.

100 pers? inte en jävel kommer bry sig när jag dör haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in