• 1
  • 2
2024-09-30, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Bgge filmerna r R-rated, s den ena r nog knappast mer barninriktad. Dock innehller den nyare filmen mycket grvre sprkbruk n den ldre. Om jag inte missminner mig nmns inte ordet "fuck" en enda gng i filmversionen frn 1995.

Det finns visst en del humor i den nyare filmversionen, ven om sagda humor r inte lika larvig och "Hollywood-aktig" som i den ldre filmversionen.

Den frn 1995 var inne flera gnger hos amerikanska filmcensuren MPAA, som hotade ge den NC-17, vilket innebr att ingen under 18 fr se den.

Trots att den klipptes flera gnger, vilket ledde till R (under 17 r krvs vuxens sllskap) vgrade MPAA ge den PG-13, s att ven 13 ringar hade ftt se den utan vuxens sllskap.

Steven E De Souza, som skrev manuset, kommenterar det hela, hr:
https://youtu.be/GU2LxHKGWYI?si=xQiaH_cNpVjqTSGV
Citera
2025-07-04, 14:10
Medlem
Rabbit fire
Raaaabittt Fffirrre

S grym film. Nstan lite fr r kontra humor vilket r det jag skulle ge den kritik fr. Men den r helt klart en bra och underhllande film. Inte bst p ngot men helt okey.
Citera
2025-07-04, 14:57
Medlem
Den frsta filmen Judge Dredd (1995) med Sylvester Stallone hade en mer levande vrld och intressantare story n uppfljaren Dredd (2012) med Karl Urban.
Citera
2025-07-05, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Den frsta filmen Judge Dredd (1995) med Sylvester Stallone hade en mer levande vrld och intressantare story n uppfljaren Dredd (2012) med Karl Urban.

Mjo. Dredd var vl inte s levande som du sger. Stallone hade ven karisma.
Citera
2025-07-05, 09:12
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Jag gillar mer "Dredd", d den r mer trogen serien och r betydligt mrkare.
"Judge Dredd" knns mer som en Stallone-film i mngden. Dredd ska inte visa knslor och inte kontinuerligt vara hjlmls bara fr att en kndis axlat rollen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in