2016-09-10, 17:58
Medlem
Tack Arnold15
Är ditt inlägg fortfarande aktuellt gällande de olika klubbarnas karaktärer?
Citera
2016-09-10, 19:10
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strahatt
Tack Arnold15
Är ditt inlägg fortfarande aktuellt gällande de olika klubbarnas karaktärer?

Ja, ungefär.
Skulle säga att du bör undvika Palace p.g.a. alla "hajar" som ger sig på förstagångsbesökare.
Avskyr numera denna klubb.

Mainhattan har blivit mitt favoritställe i Frankfurt. Just för att det är så lugnt där. Relax-avdelning med "non-approach".

Annars är Sharks mycket bra som är stort och många tjejer, men ligger en bit ut.
Citera
2016-09-10, 20:34
Medlem
På två kvällar skulle jag besöka Sharks och Mainhattan om jag var dig. Åker du med kollektivtrafik till Sharks så åk via stationen Darmstadt Nord. Kort promenad till Sharks sen. Sista tåget går från Darmstadt Hauptbahnhof 00.30 men det går att få en taxiresa för 50 euro till Frankfurt direkt från Sharks.
Citera
2016-09-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ja, ungefär.
Skulle säga att du bör undvika Palace p.g.a. alla "hajar" som ger sig på förstagångsbesökare.
Avskyr numera denna klubb.

Mainhattan har blivit mitt favoritställe i Frankfurt. Just för att det är så lugnt där. Relax-avdelning med "non-approach".

Annars är Sharks mycket bra som är stort och många tjejer, men ligger en bit ut.

Ok det finns ingen "non-approach"´-avdelning på Palace?
Är tjejerna "hustlers" även om man vill ha en timme (och inte bara en halvtimme)
?

Är Sharks i stil med Artemis, storleksmässigt och antal tjejer?
Citera
2016-09-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
På två kvällar skulle jag besöka Sharks och Mainhattan om jag var dig. Åker du med kollektivtrafik till Sharks så åk via stationen Darmstadt Nord. Kort promenad till Sharks sen. Sista tåget går från Darmstadt Hauptbahnhof 00.30 men det går att få en taxiresa för 50 euro till Frankfurt direkt från Sharks.

Tack Milfner, mycket värdefull information.
Citera
2016-09-10, 23:59
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strahatt
Ok det finns ingen "non-approach"´-avdelning på Palace?
Är tjejerna "hustlers" även om man vill ha en timme (och inte bara en halvtimme)
?

Är Sharks i stil med Artemis, storleksmässigt och antal tjejer?

Det enda fredade ställena (ingen raggning) på Palace är 1) bastun, 2) matsalen och 3) toaletterna.
Undvik bara Palace.

Sharks är storleksmässigt i nivå med Artemis när det gäller lokalerna. Sharks har dock överlägsen uteplats jämfört med Artemis.
Men inte lika många tjejer som på Artemis.

Flest tjejer på Sharks på fredagar-lördagar, men även på onsdagar då det är rabatterat entrépris och mycket folk (men även stressigare).
Senast redigerad av Arnold15 2016-09-11 kl. 00:03.
Citera
2016-09-22, 14:15
Medlem
Hei,

Har et langt opphold i Frankfurt mellom fly: lander kl. 11:30, og flyr videre (interkontinentalt, business med håndbagasje) kl. 22:05. Vurderer å besøke en FKK for noen timer (en mandag).

Hvilken FKK av de fire (Mainhattan, Oase, Palace, Sharks) er lettest tilgjengelig fra flyplassen? Jeg har lest Arnolds eksellente vurderinger av klubbene, og også hvordan man kommer dit fra Hauptbahnhof (tusen takk!), men jeg lurte på om noen av dem er lett tilgjengelig fra/til flyplassen, eller om man uansett må innom Hauptbahnhof først?

Og: jeg antar det vil være tilstrekkelig tid mellom flyene til er besøk (selv om det beste jo er 8-10 timers besøk). Kan man sette fra seg bagasje i klubbene?

Takker for evt svar!
Citera
2016-09-22, 14:57
Medlem
Arnold15s avatar
Du hinner.

Det är Palace eller Mainhattan som gäller. Men Mainhattan är bästa alternativ. (Många "sharks" på Palace)
Inte Oase eller Sharks, dessa klubbar ligger för långt bort.
Bussarna till Darmstadt går bara en gång i timmen!

Planet landar 11.30.
Frankfurts flygplats är överbelastad och besvärlig. Det kan ta en halv timme innan du kommer till tåg/buss/taxi.

Om du tar tåg så åker du med S-Bahn S8/S9 till Haptbahnhof och sedan U-bahn eller spårvagn.
Du kan nog vara framme på en av klubbarna kl. 13.00.

Om du tar taxi tillbaka till flygplats så räcker det om du åker tillbaka kl. 20.00 eller 20.30.

Då har du minst 7 timmar på klubben!

Ja, det går att sätta ifrån sig bagage på klubbarna. Antingen i skåpet i omklädningsrummet eller i Security-rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pando21
Hei,

Har et langt opphold i Frankfurt mellom fly: lander kl. 11:30, og flyr videre (interkontinentalt, business med håndbagasje) kl. 22:05. Vurderer å besøke en FKK for noen timer (en mandag).

Hvilken FKK av de fire (Mainhattan, Oase, Palace, Sharks) er lettest tilgjengelig fra flyplassen? Jeg har lest Arnolds eksellente vurderinger av klubbene, og også hvordan man kommer dit fra Hauptbahnhof (tusen takk!), men jeg lurte på om noen av dem er lett tilgjengelig fra/til flyplassen, eller om man uansett må innom Hauptbahnhof først?

Og: jeg antar det vil være tilstrekkelig tid mellom flyene til er besøk (selv om det beste jo er 8-10 timers besøk). Kan man sette fra seg bagasje i klubbene?

Takker for evt svar!
Senast redigerad av Arnold15 2016-09-22 kl. 15:03.
Citera
2016-09-22, 14:58
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Med tanke på att du inte har så mycket tid skulle jag välja Sharks i Darmstadt. Det tar en halvtimme med buss från flygplatsen direkt till Darmstadt (vet inte från vilken terminal den går, men det är ju bara att googla) och sen kan du gå eller ta en taxi från centralstationen. Det är ungefär 1 1/2 - 2 km. Darmstadt är dessutom en mycket lugnare stad och det är ju trevligt när du bara ska stressa in under mellanlandning.

Vill du ha god mat kanske det dock är värt besväret att ta sig in till Mainhattan i Frankfurt. Maten på Sharks går att äta men så mycket mer är det inte.

Oase kan du glömma och Palace bör du glömma. Det är liten yta på den senare och besvärliga men mycket snygga brudar. Du ska dock inte vara orolig över utbudet på Sharks eller Mainhattan. Du hittar garanterat tjejer du vill knulla.

Ditt handbagage går nog in i skåpet du får nyckel till på klubben annars tar de säkert emot det i receptionen (kanske med sur min).

Lycka till!
Citera
2016-09-22, 20:20
Medlem
En måndag skulle jag välja Sharks, något större klubb och chansen för bättre utbud på brudar är då större. Ta bussen till Darmstadt Hbf och sen taxi därifrån till Sharks. Totalt 20 euro. https://www.heagmobibus.de/de/airliner

Att ta sig tillbaka från Sharks till flygplatsen går ju samma väg men jag hade provat med att föreslå resan för 50 euro för taxichaufförerna utanför Sharks. Borde gå en måndagskväll. Jag har fått en resa för det priset in till Frankfurt en fredagskväll.

Att ta sig till Mainhattan hittar du här, http://www.rmv.de
Hoppa av vid Daimlerstrasse, Tram 11 eller 12
Citera
2016-09-22, 22:54
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
En måndag skulle jag välja Sharks, något större klubb och chansen för bättre utbud på brudar är då större. Ta bussen till Darmstadt Hbf och sen taxi därifrån till Sharks. Totalt 20 euro. https://www.heagmobibus.de/de/airliner

Bussarna går en gång per timme till Darmstadt.....
Det är taxi direkt som gäller om Sharks ska besökas på en och samma dag.
Citera
2016-09-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Bussarna går en gång per timme till Darmstadt.....
Det är taxi direkt som gäller om Sharks ska besökas på en och samma dag.
Under vissa perioder går det en i halvtimmen men inte just när han landar ser jag nu. Han borde hinna med 12.14-bussen i vilket fall som helst. Gör han inte det bör han ta Mainhattan istället. Hem kan han ta 20.30 från Darmstadt Hbf. Det behövs inte taxi för att besöka Sharks över så många timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in