2013-08-23, 20:42
Bannlyst
Ja, hur svårt är det att ta minst 90- poäng på högskolenivå, och vilka kurser är det lättast av nämnda: Juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap? Och hur lång tid skulle det ta 90- poäng? Möjligt att göra det på distans?
Citera
2013-08-23, 20:51
Medlem
adequates avatar
I regel bör det ta tre terminer: Först 30 hp på A-nivå, sen 30 hp på B-nivå, och sist 30 hp på C-nivå, inklusive C-uppsats på 15 hp. Men notera att du inte kan ta ut en examen med blott 90 hp i ett huvudområde; du behöver även 90 övriga hp i valfritt område för att ta ut en kandidat.

Distans borde gå, bara att kolla upp på antagning.se.

Edit: Vilket av dem som är lättast har helt och hållet att göra med vad du har lätt för och är intresserad av. Personligen tycker jag att matematik är mycket lättare än lingvistik, men om det är det nog få som håller med mig.
Senast redigerad av adequate 2013-08-23 kl. 21:08.
Citera
2013-08-23, 22:34
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Ja, hur svårt är det att ta minst 90- poäng på högskolenivå, och vilka kurser är det lättast av nämnda: Juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap? Och hur lång tid skulle det ta 90- poäng? Möjligt att göra det på distans?

Du kan läsa 45HP/termin så alltså skulle 90Hp ta 1 år(2 terminer)
Svårt att säga vilka som är lättast, vad har du lätt för? Är du en jävel på ekonomi ta det etc.....!
Visst är det möjligt att göra det på distans
Citera
2013-08-23, 23:16
Bannlyst
Juridik låter intressant, skulle kunna tänka mig det. Hur tillvägagår jag då, finns det enstaka kurser som ger mig 90 högskolepoäng?
Citera
2013-08-23, 23:38
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Juridik låter intressant, skulle kunna tänka mig det. Hur tillvägagår jag då, finns det enstaka kurser som ger mig 90 högskolepoäng?
Det är bara att kolla på antagning.se. Välj juridik i ämnesträdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in