• 1
  • 2
2013-09-24, 22:31
Medlem
Carobnjaks avatar
Frågan är nästan vulgär men icke desto mindre intressant. Jag råkar nämligen ha svaret på den. Eller i alla fall kan jag peka ut den bok som du ska läsa för att få svar på exakt din fråga. Boken heter "Stång i vägg och hemlighus". Författarens namn har jag trängt bort ur minnet. Boken behandlar just hur människor sket innan. Bland annat satte man under en viss tidsperiod en pinne i väggen som stöd för att kunna "sitta" på den och skita, därav namnet på boken. Den är utgiven på Fabel förlag och är i pocketformat, runt 100 sidor om minnet inte sviker mig. God läsning!
Citera
2013-09-25, 18:06
Medlem
Dom satt sig på huk och sket och så dom kunde också sitta på en pinne eller trädstock för mer komfort. Om dom ville torka sig så kunde dom använda löv eller mossa, eller så använda dom händerna och torkade av sig på annat efteråt.
Senare uppfanns utedass och efter det avlopp och toaletter med vatten i. Innan avlopp användes så spreds ofta skiten ut som gödsel.
Citera
2013-09-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Frågan är nästan vulgär men icke desto mindre intressant. Jag råkar nämligen ha svaret på den. Eller i alla fall kan jag peka ut den bok som du ska läsa för att få svar på exakt din fråga. Boken heter "Stång i vägg och hemlighus". Författarens namn har jag trängt bort ur minnet. Boken behandlar just hur människor sket innan. Bland annat satte man under en viss tidsperiod en pinne i väggen som stöd för att kunna "sitta" på den och skita, därav namnet på boken. Den är utgiven på Fabel förlag och är i pocketformat, runt 100 sidor om minnet inte sviker mig. God läsning!
Författaren heter Gunnar Tilander.
http://www.bokborsen.se/Tilander-Gun...ka-Glim/861018
Billigaste med frakt: http://www.ordochbok.se/visa_produkt...+och+hemlighus

Perfekt bok att ha liggandes inne på toa.
Senast redigerad av WWWWWWWWWWWWWW 2013-09-25 kl. 18:13.
Citera
2013-09-25, 19:25
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Har läst någonstans (var minns jag inte nu) att man använde en särskilt pinne eller slev att avlägsna eventuell kvarvarande skit ur rövskägget med. Annars duger ju alltid tummen. Kom ihåg att tvätta den innan du tar en kaka bara!
Citera
2013-09-29, 06:53
Medlem
Svamphoras avatar
Att vara i skogen och bajsa hög på hasch tar en sig närmare sina förfädrar än vad man kan tro. Folk utanför byarna bajsade säkert sittande på ett nedfallet träd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in