2013-08-23, 11:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Jag känner bara några få som är öppet homosexuella. Men skillnaden mellan dem är milsvid och jag tycker att betéendet går igen i media...

Tänkte att det kunde vara värt att bollas...
Bögarna jag känner är softa snubbar, lätta att umgås och ha kul med. De har inga som helst problem med att ge och ta, gott om självdistans och kan skämta kring sig själva och paradoxerna i sin lilla community...

Till motsats står de få flator jag umgåts med... Det blir inte mycket till umgänge när de saknar förmågan att släppa taget och njuta. I stället för att vara kroniskt aggressiva och bittra.

Blir svårt att generalisera på de få jag känner. Men det känns som att bilden jag målade upp syns i media... Där flatorna är by far mer rabiata och otrygga "genuskämpar".

Kan grunden till denna skillnad vara genusteoretiserandet?...och att flatorna försöker leva upp till en bild av sig själva, vilken de ej är mm. En påprackad offerkofta med tillhörande osäkra aggressivitet. Medans bögarna som verkligen tagit stryk genom tiderna, tar det insiktsfullt och moget soft.

Fler som funderat i dessa banor?
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-08-23 kl. 11:42.
Citera
2013-08-23, 11:43
Medlem
Kan det vara så att de båda försöker/är medvetet/omedvetet efterlikna det andra könet? (Jag säger inte att de lyckas)

Bögarna kanske försöker vara mer femenina (glada, harmlösa) och de lesbiska försöker att vara mer maskulina (bittra, agressiva)?

Jag har inte tänk på det förr, men jag kan inte annat än hålla med i dina iakttagelser. Jag känner tyvärr bara en lesbisk tjej, och hon är en jävligt agressiv, bitter sak. Dessutom är hon är verkligen stereotypen av en feminist enligt Flashback. Vidrig människa.

De bisexuella tjejerna och killarna tycker jag är fullt normala. Ett fåtal av de bisexuella tjejerna är lite maskulina, men de som är det har en underbar personlighet. Det är bara den där jävla lesbiska tjejen som är en mardröm.

Tyvärr(?) känner jag ju bara en lesbisk tjej, så jag kan knappast dra några generaliseringar från det.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-23 kl. 11:47.
Citera
2013-08-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Kan det vara så att de båda försöker/är medvetet/omedvetet efterlikna det andra könet?

Bögarna kanske försöker vara mer femenina (glada, harmlösa) och de lesbiska försöker att vara mer maskulina (bittra, agressiva)?

Jag har inte tänk på det förr, men jag kan inte annat än hålla med i dina iakttagelser. Jag känner tyvärr bara en lesbisk tjej, och hon är en jävligt agressiv, bitter sak. Dessutom är hon är verkligen stereotypen av en feminist enligt Flashback. Vidrig människa.

De bisexuella tjejerna och killarna tycker jag är fullt normala. Ett fåtal av de bisexuella tjejerna är lite maskulina, men de har en underbar personlighet.

Ja de två bögar jag känner är som vilka andra snubbar som hellst.

Flatan som drog igång mina funderingar var en helt öppet hejdlös manshatare...våld gick ofta igen i hennes diskussioner. Hon hade ett yrke som fyller den klyshiga bilden av en aggressivare person.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-08-23 kl. 11:54. Anledning: Bytte term
Citera
2013-08-23, 12:05
Medlem
Just skillnaden mellan dessa får mig att fundera kring den upplevda feministiska otryggheten... mest är en social konstruktion. Om någon tutar i en att alla män är våldsamma våldtäcktsmän, sexualförbrytare.

Kan den misandriskt genererade bilden vara roten till mycket upplevd otrygghet i sammhället???
Citera
2013-08-23, 12:07
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag tror att folk som härleder större delen av sin identitet från sina sexuella preferenser har allvarliga problem i huvudet. Och jag har fått för mig att det är vanligare hos lesbiska än hos bögar. Det kanske är det som TS märkt?
Citera
2013-08-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag tror att folk som härleder större delen av sin identitet från sina sexuella preferenser har allvarliga problem i huvudet. Och jag har fått för mig att det är vanligare hos lesbiska än hos bögar. Det kanske är det som TS märkt?

Ja... det har bollats mellan mina två hjärnceller. Tror jag nämde självdistans.
Det är just det som ligger till grund för mitt generella ogillande av kvinnojoursverksamhet, t.ex. De kvinnor som fått stryk i hemmet måste bort från "fronten" Inte sova, äta och jobba misshandlande män.

Kan tänka mig att om samhället ej accepterar den misandrin som genereras i de leden, skulle kunna hjälpa väldigt många kvinnor. Då jag tror att de ej mår särskillt bra.

Tycker att det syns tydligt i trygghetskillnaden mellan flator och bögar. Flatorna är ej de som varit utsatta för den numer utdöda homofobin.
Citera
2013-08-23, 12:26
Bannlyst
Jag tycker ju inte om flator egentligen eftersom jag tar det som den personligt förolämpning som det faktiskt är när en kvinna inte vill ligga med mig. Men nä jag vet inte jag har träffat många mysiga flator som gjort ett väldigt samlat intryck och aggressiva har dom inte varit utan snarare något av den mer fjompiga sorten. Typ som bögarna nu när jag tänker efter.

Däremot dom feministiska flatorna verkar ju mer eller mindre skogstokiga hela högen med Tiina i spetsen såklart. Vet inte om dom piskar upp stämningen sinsemellan så jävligt att det är därför det brister så ofta och vart allt manshat kommer ifrån om man inte ens tänder på män fattar jag inte, bara skit i män totalt dårå.
Citera
2013-08-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Vet inte om dom piskar upp stämningen sinsemellan så jävligt att det är därför det brister så ofta och vart allt manshat kommer ifrån om man inte ens tänder på män fattar jag inte, bara skit i män totalt dårå.

Ja...man får känslan av att det kanske är de som är en social konstruktion, inte de mer traditionella könen.
När de hela tiden måste afirmera sig... Varför?
Varför denna heterofoba attityd?

Borde vara de äldre bögarna som hatar hetromän!!! Hysa agg mm.
Citera
2013-08-23, 12:51
Medlem
kolugns avatar
Kanske för att nämnda flator direkt känner av vibbarna av oacceptans och fördomsfullhet från TS?
Citera
2013-08-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Kanske för att nämnda flator direkt känner av vibbarna av oacceptans och fördomsfullhet från TS?

Nej... Inte alls.
Den flatan är från före tiden jag förstod att de måste visas en ömsesidig respekt för att kunna bättra sig, förstå.

Men hon lade grunden till min skepticism...och senare insikt, att den enda sociala konstruktionen kanske är den feministiska genusteorin De som utövar mest könsmakt, är utan tvekan feminister.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-08-23 kl. 13:13.
Citera
2013-08-23, 13:10
Medlem
Tänk och känn efter... Varför är ej bögarna de aggressiva gaphalsarna?
Citera
2013-08-23, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ja...man får känslan av att det kanske är de som är en social konstruktion, inte de mer traditionella könen.
När de hela tiden måste afirmera sig... Varför?
Varför denna heterofoba attityd?

Borde vara de äldre bögarna som hatar hetromän!!! Hysa agg mm.

Blir säkert en ond spiral. Umgås inte med några män eller bara veka män och sen läser dom och avgudar allt som är radikalt likt SCUM och det är bara en total ryggdunkar mentalitet som förekommer dom sinsemellan.
Har faktiskt träffat en och annan kvinnohatande bög med. Har man inget intresse av andra könet så verkar många utveckla en känsla av att dom mest är i vägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in