2013-08-23, 00:46
Medlem
MrInks avatar
http://www.expressen.se/nyheter/tva-man-skadades-vid-skottlossning/

"Larmet kom till polisen klockan 23.02 på torsdagskvällen om en skottlossning. Men polisen hade vid midnatt ännu inte hittat någon brottsplats."

Någon som har någon aning om i vilken del av Sollentuna det kan vara? Sollentuna är stort.
Gängrelaterat? Hur allvarligt skadad är den ena? En eller flera gärningsmän? Kan det vara så enkelt att de är de två skadade/skjutna som skjutit varandra?
Citera
2013-08-23, 02:36
Bannlyst
Edsberg
Citera
2013-08-23, 08:29
Medlem
Mordförsök i Sollentuna - två män skadade vid skottlossning (2013-08-22)

En skottlossning inträffade i går kväll i Sollentuna. Två män skadades varav den ena allvarligt.

–Vi rubricerar det som mordförsök, säger Jens Mårtensson, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen.

–Läget för den ena mannen är lite allvarligare, men vad jag vet inte livshotande. Den andra är skjuten i benet, säger Jens Mårtensson.

http://www.metro.se/nyheter/tva-skjutna-i-sollentuna/EVHmhw!zv3if8CahFs/

– En av dem skadades allvarligt efter att ha skjutits i bröstet, säger Jens Mårtensson, länsvakthavande vid Stockholmspolisen.

Larm om skottlossning i Edsbergsområdet kom klockan 23.02. Under utryckningen fick polisen besked om att två skottskadade var på väg till Karolinska sjukhuset i Solna.

Skottlossningen skedde i närheten av Shell-macken i Edsberg där polisen inlett en teknisk undersökning.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17339603.ab

Förmodligen ingen oskyldig som drabbades gissar jag men vet ni mer?
Citera
2013-08-23, 10:43
Medlem
Runt 2 tiden inatt så gjorde polisen en razzia eller vad det kallas mot våra grannar i huset här i Edsberg, rätt säker på att det har något med saken att göra. Flickvännen kom uppspringande till mig och sa att det stod en insatsstyrka och bankade på deras dörr till lägenheten. Det är killar som jag alltid varit säker på håller på med något kriminellt och hänger i gäng utanför vår port.
Citera
2013-08-23, 11:10
Medlem
MrInks avatar
Jasså, där bor jag. Vart i Edsberg då? Skyttevägen?
Jag kom hem rätt sent igår kväll och märkte ingenting.
Citera
2013-08-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BussvinkarN
Runt 2 tiden inatt så gjorde polisen en razzia eller vad det kallas mot våra grannar i huset här i Edsberg, rätt säker på att det har något med saken att göra. Flickvännen kom uppspringande till mig och sa att det stod en insatsstyrka och bankade på deras dörr till lägenheten. Det är killar som jag alltid varit säker på håller på med något kriminellt och hänger i gäng utanför vår port.

Araber? Men är väl en ganska städad stadsdel?
Senast redigerad av DellMannen 2013-08-23 kl. 11:15.
Citera
2013-08-23, 11:13
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BussvinkarN
Vilken adress? Jag bor i Edsberg och kom hem runt kl 24 inatt. Det hände bara en stund före?
Citera
2013-08-23, 16:21
Medlem
Muskötstigen 5, runt 01.30 på natten
Citera
2013-08-23, 16:36
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewfarM
Muskötstigen 5, runt 01.30 på natten
Kan ju inte stämma.
"Larmet kom till polisen klockan 23.02 på torsdagskvällen om en skottlossning. Men polisen hade vid midnatt ännu inte hittat någon brottsplats."
Citera
2013-08-23, 16:50
Medlem
Polisen var där, sen om det var relaterat till skottlossningen eller ej det kan jag inte svara på.
Citera
2013-08-23, 17:01
Medlem
LostGenerals avatar
Det spännande och nya Sverige gör sig påmint igen.

Citat:
Två män skadades vid skottlossning i Sollentuna sent på torsdagskvällen. Polisen har ännu inte lyckats identifiera någon misstänkt.

– Båda skadades lindrigt. En person skulle först ha varit allvarligt skadad, men det visade sig vara fel, säger Jens Mårtensson, länsvakthavande vid Stockholmspolisen.

http://www.dn.se/sthlm/tva-skottskadade-i-sollentuna/
Citera
2013-08-23, 17:18
Medlem
polissilops avatar
Alltså kan man fastställa att det rör sig om araber?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in