2013-08-22, 23:04
Medlem
Så tja, mina propavan har slutat funka (big surprise där, jävla skitmedicin -.-) och för att faktiskt kunna sova har jag börjat dubbla den rekommenderade dosen, vilket har fått mig... Full och filosofisk... Väldigt spännande x) Någon annan som har erfarenhet av detta? Och kom inte och skriv att det är farligt att gå över rekommenderad dos, för det är faktiskt ganska så uppenbart tack.
Citera
2013-08-22, 23:14
Medlem
herrcarlssons avatar
Du måste ju upp i två gram för att riskera förgiftning. När jag själv tog propavan så märkte jag att det inte spelade någon roll hur många jag tog då effekten inte ökade ändå. Tog jag däremot ett gäng piller och sköljde ner med några öl så kan man nog säga att jag märkte av viss effekt. Propavanen är ju heller inte tänkt som en insomningstablett och hjälper många att sova bättre och inte vakna flera gånger per natt. Sen beror det väl på hur känslig man är för antihistaminer.
Senast redigerad av herrcarlsson 2013-08-22 kl. 23:16.
Citera
2013-08-22, 23:21
Medlem
Blacknesss avatar
Slängde i mig 10 stycken på noll tolerans i min ungdoms dumma dagar.

Var påväg hem med en god vän som också hade gjort det mycket smarta valet att trycka i sig en karta.
Han bestämde sig för att lägga sig att sova mitt på en cykelväg medans jag gick vidare, som den zombien jag var så märkte jag inte ens att han var borta, utan fortsatte prata som om han var där.

Tittade efter honom flera gånger och insåg att han var borta men några sekunder senare hade jag redan glömt av detta och fortsatte prata med honom. Kände mig lika dum varje gång när jag vände mig om för att få min väns åsikt på något jag precis sluddrat fram och märkte att han inte var där.

"Just de ja, han är ju inte här, får leta upp honom imorgon, just nu måste jag bara hem" minns jag att jag tänkte. Hade ingen kontroll alls över vad fan jag gjorde utan marscherade bara som en hjärndöd varelse hemåt.
När jag väl kom in i området jag bodde på, som var ett lägenhetskvarter, så insåg jag hur jävla svårt det skulle bli att hålla kvar fokuset så länge att jag lyckades hitta till min dörr och var tvungen att hela tiden massera mina tinningar för att komma ihåg vad fan jag sysslade med.

Hoppas än idag att ingen såg mig stappla hem pratandes med min osynliga vän och med båda händerna tryckta mot huvudet.

En annan vän satt och tankade musik från mozilla på min dator efter att ha käkat ett par, mitt i allt ställer han den briljanta frågan: har du internet på den här datorn lr?

Bränd jävla drog, men tror inte det är någon större fara att käka 50mg, skulle dock hålla mig ifrån större doser om jag var du
Citera
2013-08-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojjon93
Så tja, mina propavan har slutat funka (big surprise där, jävla skitmedicin -.-) och för att faktiskt kunna sova har jag börjat dubbla den rekommenderade dosen, vilket har fått mig... Full och filosofisk... Väldigt spännande x) Någon annan som har erfarenhet av detta? Och kom inte och skriv att det är farligt att gå över rekommenderad dos, för det är faktiskt ganska så uppenbart tack.

Det finns ingenting roligt att hämta av Propavan dom är inte klassade vill du somna bättre så gå till läkare och be om zolpidem eller zopiklon!
Citera
2013-08-22, 23:35
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Risken är väl att du drabbas av myrkrypningarna från helvetet! Fast om du inte får det på din vanliga dos, kanske du slipper undan den här gången också.
Citera
2013-08-23, 01:29
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:

Jag är ordinerad 1-2 propavan/kväll, men min tolerans är ofattbar hög så nu tar jag 3 Propavan varje kväll. Det har varit perioder då jag tog 5 per kväll och sov okej på det.

Problemet var att efter en tid med 5 stk, så kunde jag plötslig märka att det blev tungt att andas. Jag fick sitta upp i sängen eller gå och sätta mig i köket tills jag började andas lättare igen. Så det är väl i första hand ett tecken på överdos. Andas vill man ju gärna Så jag slutade med det och gick tillbaks till 3/natt.

Sedan så fick jag myrkrypningar i benen som bara sjutton, det var hemskt!

Vad är din ordination på Propavan? en eller två per natt?
Citera
2013-08-23, 01:37
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:

Och vad var egentligen symptomen av överdos på överdos av detta? Förutom att du tog mer än du skulle såklart.
Citera
2013-08-24, 05:25
Medlem
lah-mis avatar
Har också tagit typ 10 stycken en gång. Hände inget särskilt förutom att jag blev jävligt tung i kroppen, somnade och sov 14 timmar eller något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in