• 4
  • 5
2013-08-26, 22:55
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
Du pratar om en maskin som styr, inte som förutspår.

I vilket fall så går det inte att förutspå händelser till 100% säkerhet om dessa blir observerade av någon som är inkluderad i beräkningen.

Ännu mindre kan den förutspå en specifik händelse, om den förutspår att jag kommer bli påkörd av ett tåg imorgon och jag ser det och inte går ut.. tror du då att jag kommer halka i badkaret å dö istället bara för det fungerar så final destination filmerna?

I praktiken om denna maskin hade funnits så hade den fungerat så att den enbart kan beräkna färdigt då jag slutar att observera beräkningarna och då är jag inte medveten om hur jag kommer dö längre.
Jag pratar om en maskin som är så avancerad att kan förutspå din död, den har beräknat allt för att få fram resultatet. Att du tittar på resultatet kommer inte ändra på något, vad är det som är svårt att förstå.

Säger den att du kommer dö 2015 klockan 14.30 den första september så kommer alla dina handlingar leda till att du dör då.
Citera
2013-08-26, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Jag pratar om en maskin som är så avancerad att kan förutspå din död, den har beräknat allt för att få fram resultatet. Att du tittar på resultatet kommer inte ändra på något, vad är det som är svårt att förstå.

Säger den att du kommer dö 2015 klockan 14.30 den första september så kommer alla dina handlingar leda till att du dör då.

Och jag säger att det inte fungerar så i teorin i verkliga livet

Men som jag skrev tidigare så kan jag låtsas att det är så det fungerar och då hade jag inte vilja vetat av min död då de sista åren hade jag bara gått runt och slösa tid på att oroa mig.
Citera
2013-08-26, 23:02
Bannlyst
Jag hade helt klart vilja veta när jag ska dö. Kanske inte vilken dag och vilket klockslag. Men vilket år hade vart bra. Hade väl varit ångest när det var nära, men hade varit skönt att veta ändå.
Citera
2013-08-27, 01:17
Medlem
LegaliseItNows avatar
Jag ändrar på mitt svar, skulle inte vilja veta när jag dör. Skulle bara gå och tänka på när jag dör hela tiden, speciellt i slutet så skulle jag bli galen och dö utav stressen att jag kommer att dö. (Ironinskt nog)
Citera
2013-08-27, 21:58
Medlem
Skulle icke vilja ha ett datum när det är dags att duka undan mig, tänker på alla sköna rus på gräs som skulle förvandlas till paranoida anfall ju närmare dödsdagen jag kom, men skulle välja att få veta dagen om jag vore dödligt sjuk.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in