Citat:
Ursprungligen postat av
dokoalseled
Det är omöjligt för mig känns det som. Jag är 29 år och kan fortfarande inte förlåta mina föräldrar för min uppväxt. Jag måste lära mig förlåta innan det är för sent. Och för att kunna få ett bra liv. Ett liv där man inte kan förlåta är ett helvete, man förslavar sig själv, det är en cancer. Jag har gått till psykiatrin flera gånger och jag har inget förtroende överhuvudtaget för psykiatrin. Så säg helst inte psykiatrin. Jag tror personligen att andlighet är A och O. Jag funderar även på att testa psykedeliska svampar.
Vet inte om det finns någon slags genväg till att kunna lita på och bygga en ny relation till din familj. Jag skulle kunna tänka mig att först när du kan på något sätt förstå varför din familj gjort som dem gjort eller när du känner att den delen av ditt liv är över och att du nu lever ett liv som inte påverkas av deras fel mot dig, först då kan du nog förlåta dem.
Sen vet ju inte jag vad dem gjort mot dig, vissa saker är ju oförlåtliga men jag skulle gissa på att personen som blivit utsatt för något måste ha på något sätt kommit till freds med alla minnen från den tiden. Efter det kanske man iaf kan börja träffas under normala omständigheter och bygga upp en ny relation på det sättet.
Har man inte arbetat igenom alla negativa händelser kommer man nog bara bli upprörd varje gång man träffar personen i fråga som utsatt en för något. Eftersom det då fortfarande är för "färskt".
EDIT: Jag läser inte så noga men märkte nu att du funderar på svampar. Hur erfaren är du med droger? Jag personligen har aldrig provat svamp eller LSD men har upplevt en del hemska saker under drogrus och vad jag förstår så är det inte ens nära av hur hemskt det kan bli under psykedeliskt rus. Se till att du känner dig bekväm och säker innan trippen om du nu gör det. Jag har inte för avsikt att skrämmas för mycket men som jag förstår det så kan det bli den värsta upplevelsen i ditt liv om det går fel och har läst historier om folk som velat ta livet av sig pga ångest under ruset.